آنها از حزب حاکم اسپانیا خواستند از خصوصی سازی بیمارستانها که نتیجه ای جز افزایش هزینه های زندگی مردم در شرایط بحران اقتصادی به همراه نخواهد داشت، دست بردارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دهمین راهپیمایی اعتراض آمیز کارکنان بخش بهداشت و درمان اسپانیا به همراه اقشار مختلف مردم اسپانیا برگزار شد. این راهپیمایی ها از روز 18 نوامبر - 28 آبان آغاز شده و در آن، هزاران نفر در قالب جنبش موج سفید اعتراض خود را به خصوصی سازی مراکز درمانی دولتی اعلام می کنند.

این نخستین تظاهرات گروه مذکور در سال 2013 میلادی و پس از تصویب واگذاری شش بیمارستان بزرگ و مجهز و 27 مرکز درمانی دولتی پایتخت طی 10 روز پیش به شمار می رود. شرکت کنندگان در این تظاهرات که اغلب آنان، روپوش سفید پوشیده بودند، از میدان نپتون در نزدیکی کنگره اسپانیا اعتراضات خود را آغاز کرده و به سو‌ی‌ میدان مرکزی سول به حرکت در آمدند .

آنها از حزب حاکم اسپانیا خواستند از خصوصی سازی بیمارستانها که نتیجه ای جز افزایش هزینه های زندگی مردم در شرایط بحران اقتصادی، افت کیفیت خدمات مراکز دولتی باقیمانده، طولانی شدن صفهای انتظار مردم در این مراکز و اخراج هزاران تن از کارکنان مراکز خصوصی شده به همراه نخواهد داشت، دست بردارد.



ماریانو راخوی نخست وزیر محافظه کار اسپانیا در برابر فشارها و درخواستهای مردمی، مخالفت خود را با خصوصی سازی مراکز درمانی دولتی اعلام کرده و وعده داده است که در آینده این قانون را لغو خواهد کرد، اما حزب سوسیالیست کارگری بزرگترین حزب مخالف دولت می گوید خصوصی سازی مراکز درمانی مادرید مقدمه طرح بزرگی است که همه کشور را فراخواهد گرفت و یکی از مهمترین امتیازات و افتخارات نظام بهداشت و درمان اسپانیا را از بین خواهد برد.

راهپیمایان پس از رسیدن به میدان سول به نشانه مرگ بهداشت و درمان عمومی یک دقیقه سکوت کردند و در بیانیه ای، دفاع از حق مردم را در دسترسی به بهداشت و درمان همگانی، رایگان و با کیفیت مورد تاکید قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار