جشنواره ملي عكس ايران در تجربه اول خود با اقبال اهالي اين هنر ارزنده واقع شد و توانست بارقه هاي اميد را در احياي دوباره فصول درخشان هنر عكاسي زنده كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران و دبير دومين جشنواره ملي عكس ايران طي پيامي به اين جشنواره چنين گفت: جشنواره  ملي عكس ايران  در تجربه اول خود با اقبال اهالي اين هنر ارزنده واقع شد و توانست بارقه هاي اميد را در احياي دوباره فصول درخشان هنر عكاسي زنده كند.
 
متن كامل پيام دبير جشنواره به شرح زير است:
هوالمصور
عالمي كه ما بر دامنش نشسته ايم مادر پيري است كه در گردش اين سال و ماه هزار هزار و بر اين سبزي و سفيدي آغاز و پايان هر سيصدو شصت و اندي از شب و روز هر سال ما را به سفري مي برد از اين سوي حيرت به آن سوي عظمت تا بندگان را براي بندگي به درس مكتب ازلي خلقت ارجاع دهد كه آموخت "سبحان الله"
و ما چون در سفر زميني خود در عصر پديده هاي مصنوع بشر واقع شديم توانستيم از هر لحظه از شيدايي صفحه ايي به يادگار نگه داريم تا هر چند بار كه دلتنگ زمين شديم با تورق آن بار از دل برداريم و اينهمه فرضي  بود براي شروع حركتي اميدوارانه چون "جشنواره ملي عكس ايران" كه امسال دومين دوره خود را تجربه مي كند.
جشنواره ايي كه در تجربه اول خود با اقبال اهالي اين هنر ارزنده واقع شد و توانست بارقه هاي اميد را در احياي دوباره فصول درخشان هنر عكاسي زنده كند.
اين جشنواره براي ادامه حركت خود هر ساله عنوان ثانويه ايي را انتخاب خواهد كرد تا طبيعت زيباي ايران به عنوان حلقه وصل فطرت و قوميت ايران و ايراني موجب قوام هر مفهوم ديگري گردد.
 
حضور هنرمندان عكاس اين مرزو بوم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب اين كهن سرزمين چهارفصل موجبات اميد و شادي توأم با مسئوليت را برايمان پيش آورد كه در اثناي تدارك مناسب براي چنين رويدادي چطور مي توان حق مطلب را ادا كرد، كه البته حق صفحا تي اين چنين حيرت انگيز از طبيعت زيباي ايران و هنرهايي كه منبعث از آن مي شود در توان ما نخواهد بود.
120 قطعه عكس بخش كوچكي از جلوات رحماني مجموع در جغرافياي ايران عزيز را در قالب دومين جشنواره ملي عكس ايران با عنوان طبيعت زيباي ايران و توليد ملي گرد آورده و اميد آن داريم كه اين حركت دوام و قوام يابد و هم مطلع مبارك ديگري از هنر سرزمين مان گردد.
مراسم افتتاحيه و معرفي برگزيدگان جشنواره ملي عكس ايران روز يكشنبه 24 دي ماه از ساعت 30: 18 الي 20 در محل موسسه فرهنگي و هنري صبا برگزار و نمايشگاه تا 7 بهمن ماه ادامه خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار