قرار دادن مداوم گوشي تلفن ميان گوش و گردن خطر بروز ديسک گردن را افزايش مي دهد.

به گزارش گروه عليمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، بنابر توصيه استاديار گروه طب‌فيزيکي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد، افراد نبايد به صورت نظامي‌ وار و خشک و بي‌حرکت بنشينند يا بايستند.

دکتر وحيد گنجه‌اي‌فر درباره نحوه مناسب نشستن،خوابيدن و کار با رايانه، گفت: يک قانون ساده وجود دارد:اين که در هيچ حالتي ناحيه گردن و کمر بصورت انحنا به سمت راست يا چپ نباشد.براي نمونه هنگام صحبت با تلفن، بدترين حالت ممکن براي ايجاد ديسک و دردهاي مزمن اين است که گوشي را بين گوش و گردن قرار دهيم.

وي افزود: برخي حين تماشاي تلويزيون و يا کار با رايانه، گردن را خم مي‌کنند در حالي که مانيتور بايد در راستاي ديد چشمان فرد يعني نه خيلي بالا باشد و نه خيلي پايين و بصورت مستقيم به صفحه آن نگاه کرد.

دکتر گنجه‌اي‌فر ادامه داد: زاويه‌اي که ناحيه آرنج يا لگن و زانو حين نشستن ايجاد مي‌کنند بايد بين 90 تا 120درجه باشد و موقعيت انتخابي نبايد منجر به خستگي فرد شود،چون در غير اينصورت به ناحيه گردن آسيب وارد مي‌شود.

وي گفت: حين کار با رايانه،زاويه مچ دست بطور معمول بايد خنثي باشد،بطوري که دست بالا مي‌آيد و انگشتان به سمت پايين مي‌آيند./ح
برچسب ها: موبایل ، اشعه ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار