رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت تاييد صلاحيت کانديداها از سوي شوراي نگهبان، از آنان براي حضور در دانشگاه دعوت مي‌شود تا برنامه‌هاي خود را با دانشجويان در ميان گذاشته و تبادل نظر کنند؛ در غیر این صورت ورودشان در دانشگاه خلاف قانون است ما هم این مسئله را حرام و گناه می‌دانیم.

"سید صدرالدین شریعتی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره فعاليت‌ تشکل‌هاي دانشجويي در آستانه انتخابات گفت: ممانعتي براي ابراز عقیده دانشجويان در فضاي دانشگاه‌ها وجود ندارد و فضا براي اينکه استادان و دانشجويان به نقد و بررسی موضوعات مختلف بپردازد مهيا است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وجه تمايز دانشگاه با دیگر محیط‌های جامعه تصريح کرد: دانشگاه محیط برهان، منطق، استدلال و مجادله کردن با عبارات صحیح است، لذا دعوا کردن، ناسزا گفتن جارو جنجال به پا کردن در جامعه دانشگاهي اصلا پسندیده و قابل تایید نیست.

وی در انتقاد از برخورد برخی اساتید با دانشجويان گفت: گاهی اوقات ديده مي‌شود که با طرح بحث‌هاي بيهوده حرمت‌ها در کلاس‌هاي درسي شکسته شده و اساتيد به دانشجويان تعرض مي‌کنند، لذا دانشجويان با مشاهده چنين رفتارهايي، اعتراض خود را به استاد و مسئولان دانشگاهي نشان مي‌دهند.

شریعتی بیان داشت: برای جلوگیری از تعارض در برنامه‌هاي تشکل‌ها، ساماندهی مشخصی در حوزه شورای فرهنگی که متشکل از اعضاي تشکل‌ها، دفتر نهاد، انجمن‌های علمی و معاونت فرهنگی دانشگاه است شکل گرفته تا از اين طريق، زمان برنامه‌هاي مختلف مشخص و هيچ تداخلي در اين زمينه صورت نگيرد.

رئيس دانشگاه علامه شرایط برگزاری کرسی‌ها و نشست‌هاي مختلف در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري در دانشگاه علامه را ممکن دانست و گفت: در حال حاضر فعاليت انتخاباتي زود هنگام است در اين راستا برنامه‌ریزی‌های مشخصي را براي بعد از تعطيلات نوروز 92 و حضور کانديداهاي مختلف رياست‌جمهوري در دانشگاه  انجام مي‌دهيم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت تاييد صلاحيت کانديداها از سوي شوراي نگهبان، از آنان براي حضور در دانشگاه دعوت مي‌شود تا برنامه‌هاي خود را با دانشجويان در ميان گذاشته و تبادل نظر کنند؛ در غیر این صورت ورودشان در دانشگاه خلاف قانون است ما هم این مسئله را حرام و گناه می‌دانیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شریعتی ، دانشگاه ، علامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار