مدیرکل روابط کل گمرک ایران گفت: دیدار مدیران کل گمرکات دو کشور ایران و افغانستان هر شش ماه یک بار به طور متوالی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمدحسین باغ عنایت در نشست مشترک گمرک ایران و افغانستان در سالن کنفرانس گمرک زرنج افغانستان اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف مبادلات تجاری بین کشورهای مختلف جهان از جمله افغانستان تصمیم دارد به لحاظ بالابردن حجم مبادلات تجاری با همکاری گمرکات دو کشور ایران و افغانستان، مرز میلک را یک بازنگری خوبی داشته باشد و در واقع بتوانیم از طریق مرز میلک مبادلات تجاری که به لحاظ تراکم در مرزهای دیگر به خصوص دوقارون در این مرز هم حجم مبادلات تجاری را از طریق مرز میلک ارتقا دهیم.
وی افزود: تلاش می‌کنیم دیدارهای مرزی مفصلی داشته باشیم بین روسای گمرک میلک و نیمروز افغانستان تا مشکلات موجود را حل و فصل شود.
گمرک جمهوری اسلامی ایران جز کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون کیوتو، کنترل هماهنگی کالا در مرز، کنترل کالا و EO  است و از طرفی سال قبل به لحاظ اینکه گمرک افغانستان بعد از 36 سال بازنگری توانست به کنوانسیون تیر (TIR) ملحق شود، تمامی کارشناسان گمرکات افغانستان برای اجرای کنوانسیون تیر آموزش‌های لازم را در ایران گذراندند و تا بحال چندین مرحله کارشناسان گمرک افغانستان در افغانستان و ایران آموزش‌های لازم  را توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران فرا گرفته‌اند.
 عنایت بیان کرد: یکی از اهداف  آموزش‌های لازم و یکنواخت‌سازی رویه‌های گمرکی بین دو کشور است که این کار در دستور کار ما قرار دارد و این کار باعث افزایش حجم تجارت به کشور افغانستان خواهد شد.
برچسب ها: دیدار ، ایران ، وافغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.