هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از امروز با حضور ۱۷۰ هنرمند در شهر مریوان آغاز شد و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت.

در هفدهمین جشنواره امسال، ۱۷۰ هنرمند حضور دارند که با احتساب مهمانان، داوران و خبرنگاران این تعداد به ۴۰۰ نفر می‌رسد.

در بخش مسابقه ایران و دگرگونه‌های اجرایی، ۱۵ گروه، در بخش نیشتمان (وطن) چهار گروه، بخش برگزیده جشنواره‌ها پنج گروه و بخش بین الملل چهار گروه ایرانی و چهار گروه از کشور‌های آلمان، الجزایر، عراق و ارمنستان حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه آغاز بکار هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی اظهار کرد : تئاتر خیابانی مریوان امروز با استقبال بی نظیر هنرمندان و مردم این شهر و دیگر نقاط کشور آغاز شد که نشان از وجود آرامش و امنیت کامل در مرز است.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه با وجود تهدیدهایی که این روزها علیه جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی می شود،افزود : امروز در کنار مرز، رویداد مهم فرهنگی و هنری در امنیت کامل در حالی برگزاری شده که نشان این امنیت حاصل خون شهدا و نیروهای نظامی و انتظامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار زیادی که در استان داریم و با تمام توان خود در تلاش هستیم اختتامیه بسیار خوب و جذابی که شایسته استقبال بی نظیر هنرمندان و گردشگران است را فراهم کرده و فرهنگ و هنر کردستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

 

فرماندار مریوان هم اظهار کرد: تمام امکانات لازم برای برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از جمله در بحث اسکان و تغذیه برای گروه‌های بازیگری ، مهمانان و گردشگران فراهم شده است و بسیاری از جزئیاتی که در جشنواره های قبل به آن توجه نشده بود، در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته و مشکلی از لحاظ امکانات وجود ندارد.

اسماعیل احمدی افزود: بستری را فراهم کردیم که تیم داوری و نظارت بر اجراها و داوران بین المللی در جشنواره حضور داشته باشند که بیانگر سطح بالای جشنواره است.

وی  از استقبال پرشور مردم مریوان از آغاز بکار جشنواره هفدهم خبر داد و گفت: امسال میزان استقبال بعد از سال ها شیوع کرونا و حواشی موجود، از نظر کمی و کیفی بسیار بالاست و  گروه هایی از کشورهای دیگر نیز در این رویداد هنری حضور دارند که بیانگر سطح بالای این جشنواره است.

فرماندار مریوان، پیام اصلی این جشنواره را اهل صلح، دوستی و هنر و فرهنگ بودن مردم کردستان عنوان کرد و افزود: مریوان مفتخر به میزبانی از گروه های هنری داخلی و بین المللی بوده و این شهر امروز سرشار از شور و شعف است و اوج همدلی و همگرایی مردم به نمایش گذاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.