نمايشگاه اسناد خطي و ليتوگرافي ايران و بلغارستان افتتاح شد

نمايشگاه اسناد خطي و ليتوگرافي روابط سياسي ايران و بلغارستان،در کتابخانه ملي "قديس کريل و متدي "صوفيا افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در جريان افتتاح اين نمايشگاه، باقري مقدم، سفير کشورمان با تشکر از تلاشهاي مقامات کتابخانه ملي بلغارستان در برپايي اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه به مناسبت يکصد و پانزدهمين مين سالگرد برقراري روابط ديپلماتيک بين دو کشور در قالب برنامه هايي تحت عنوان "روزهاي فرهنگي ايران در بلغارستان" برگزار مي شود.  
 
سفير ايران در بلغارستان در تشريح اهداف برگزاري اين نمايشگاه افزود: يکي از اهداف اين نمايشگاه، معرفي اين گنجينه به اهل ادب و فرهنگ است تا با مطالعه و بررسي آنها به روشنگري نکات ابهام تاريخ و فرهنگ بپردازند. نسخ خطاطي و خوشنويسي يکي از هنرهاي سنتي ايرانيان است که ما امروز شاهد نمونه هايي از آنان در اين نمايشگاه هستيم.  
خانم پروفسور بوريانا خريستوا رئيس کتابخانه ملي «قديس کريل و متدي» بلغارستان هم با ابراز خرسندي از برپايي چنين نمايشگاهي براي اولين بار به مناسبت 115 سال از روابط ديپلماتيک بين دو کشور گفت: کتابخانه ملي «قديس کريل و متدي» در صوفيا بزرگترين مرکز نگهداري اسناد آرشيو کتب دست نويس و چاپي کتب قديمي به زبانهاي فارسي، عربي و ترکي است که چگونگي ارتباطات سياسي، اقتصادي و فرهنگي ايران در زمان عثمانيان را منعکس مي کند.  
 
اين نمايشگاه به مدت 7 روز براي بازديد علاقمندان دائر است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار