رئیس انجمن فوق تخصص عفونی اطفال: در 85 تا 90 درصد کودکان مبتلا به آسم دومین حمله در سن 4 تا 5 سالگی روی می دهد.

دکتر محمد رضا بلور ساز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که آسم انسداد برگشت پذیر راه های هوای کوچک و بزرگ است گفت: آسم در اثر واکنش های شدید به محرک های گوناگون ایمونولوژیک یا غیر ایمونولوژیک ایجاد می شود.

وی با اشاره به شیوع 5 تا 10 درصد آسم در کودکان گفت: در 80 تا 90 درصد کودکان مبتلا به آسم دومین حملات آسم در سن 4 تا 5 سالگی ایجاد می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این بیماری با حملات مکرر سرفه، گرفتگی  و خس خس سینه و تنگی نفس به صورت دوره ای بروز می کنند.

** عوامل موثر در ایجاد آسم

دکتر بلور ساز در خصوص عوامل ایجاد کننده شیوع علایم آسم گفت: دی اکسید گوگرد، هوای سرد و آلوده دود سیگار ، گرد و غبار، سوسک حمام و حلال های شیمیایی موجب ایجاد حملات آسم می شوند.

** مصرف چه موادی خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهد

رئیس انجمن فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به تاثیر عنصر روی در عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن یادآور شد: رژیم غذایی سرشار از شکر و چربی ها که دارای کالری بیشتر بوده و مقادیر مواد مغذی اولیه مانند: روی، سلنیوم، ویتامین های A ,B,C,E در آن پایین است موجب ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن شده، درصد ابتلا به عفونت های ویروسی مزمن و آلرژی و آسم را افزایش می دهد.

** کاهش علایم آسم با مصرف مکمل روی

این فوق تخصص بیماری های عفونی ریه در پایان خاطر نشان کرد: عنصر روی دارای بیشترین تاثیر در عملکرد مناسب دستگاه تنفس بوده، دریافت مکمل های حاوی روی، موجب کاهش قابل ملاحظه ای در بروز علایم و نشانه های آسم در کودکان می شود./ح
برچسب ها: ریه ، آسم ، سرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار