مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: در 9 ماهه نخست امسال، صادرات غیرنفتی از این استان، حدود 4 درصد ارزش ریالی و 23 درصد از لحاظ وزنی افزایش داشته است.

رحمان کرمی در در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد ؛ گفت: ارزش ریالی این صادرات، حدود 104 میلیون دلار بوده که به کشورهای منطقه و کشورهای هندوستان، افغانستان و عراق صادر شده اند.

وی گفت: این اقلام شامل؛ لوازم خاتگی، تولیدات سیم و کابل، مصالح ساختمانی، سیمان، بادام، موکت، منسوجات و ... بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، بر پیگیری و برنامه ریزی جدی برای یافتن بازار و همچنین اعزام و پذیرش هیأت های تجاری از سایر کشورها، با هدف توسعه صادرات تأکید کرد.

کرمی، برگزاری اولین همایش ملی گز در اردیبهشت ماه سال آینده ( 1392 ) در شهرکرد را از سایر اقدامات در راستای توسعه صادرات غیرنفتی استان برشمرد و گفت: زیرساختها و برنامه ریزی ها جهت برگزاری مطلوب و موفق این همایش انجام شده است.

وی، با اشاره به تولید 35 درصد گز تولیدی کشور در استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری همایش ملی گز در استان، قطعاً تأثیر مثبتی در کیفیت تولید و بسته بندی و همچنین در بازاریابی این محصول خواهد داشت.  

ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان چهارمحال و بختیاری، در دفتر معاونت برنامه ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.