رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: راهکارهایی اندیشیده شود تا رئیس یک قوه دغدغه تخصیص اعتبارات را نداشته باشد و خصوصا قوه قضاییه بتواند فارغ از مشکلات بودجه‌ای ، به انجام وظایف نظارتی و بازرسی خود بپردازد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونین این سازمان ، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، با کاظم جلالی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مشکلات و مسائل مربوط به طرح کاداستر ، روند مکانیزه کردن ثبت اسناد و املاک ، مسائل مربوط ثبت اختراعات و مشکلات بودجه‌ای سازمان ثبت و دستگاه قضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت مرکز پژوهش‌ها از شفاف‌سازی و الکترونیکی نمودن سیستم ثبتی اسناد و املاک گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک باید بتواند برای انجام وظایف خود بودجه داشته باشد و باید این نکته را هم در نظر گرفت که این سازمان ، جزء نهادهایی است که درآمد هم دارد.

جلالی در ادامه به لزوم تخصیص به موقع بودجه و رفع مشکلات دستگاه قضا در این زمینه اشاره کرد و گفت: قوانین و آیین نامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که رئیس دستگاه قضا نگرانی بودجه‌ای و تخصیص بودجه را نداشته باشد و این مساله تاثیر مهمی در تفکیک قوا و تمرکز این قوه بر انجام وظایف قانونی خود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه افزود: باید راهکارهایی اندیشیده شود تا رئیس یک قوه دغدغه تخصیص اعتبارات را نداشته باشد و خصوصا قوه قضاییه بتواند فارغ از مشکلات بودجه‌ای ، به انجام وظایف نظارتی و بازرسی خود بپردازد.
انتهاي پيام/س2
 
برچسب ها: جلالی ، مجلس ، یودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار