در حال حاضر 8 درصد از توليد ناخالص ملي کشور مربوط به درآمدهاي مالياتي است که با احتساب درآمدهاي بيمه و ساير موارد اين رقم به 14 درصد مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي عسگري رئيس سازمان امور مالياتي کشور در اولين نشست روساي سازمان هاي مالياتي کشورهاي عضو اکو با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر 50 درصد از هزينه هاي جاري دولت و بيش از 30 درصد از درآمدهاي عمومي کشور از محل ماليات تأمين مي شود که اين کار باعث تأمين نياز طرح ها و پروژه هاي اقتصادي در سالهاي اخير شده است.

رئيس سازمان امور مالياتي تصريح کرد: در زمينه اصلاح قوانين و مقررات مالياتي در سالهاي اخير بويژه در چند ماهه اخير اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم تقديم مجلس شوراي اسلامي ارسال شده است که در اصلاحيه اين قانون ارتقا و کارآيي نظام مالياتي، توسعه ادارات مالياتي، جلوگيري از فرار مالياتي و بهبود ضمانت هاي مالياتي و در نهايت بحث تبادل اطلاعات مالياتي مطرح شده است که در اين رابطه زمينه سازي هاي لازم از نظر ايجاد بسترهاي زيرساختي در نظر گرفته شده است.

عسکري تصريح کرد: براين اساس اجراي طرح جامع مالياتي در دستور کار امور مالياتي قرار گرفت که در اين طرح بحث مکانيزه کردن اخذ ماليات، حمايت از افزايش خوداظهاري موديان مالياتي و پيوستن به حسابرسي ريسک مالياتي مطرح است.

وي ادامه داد: در اين رابطه بحث مهم ماليات بر ارزش افزوده مطرح است که در 4 سال اجراي آن ما توانسته ايم به نتايج خوبي دست يابيم. در مجموع يک سال ديگر از اجراي آزمايشي قانون ماليات بر ارزش افزوده باقي مانده است که اين موضوع تا اينجا نتايج خوبي را براي حوزه ماليات کشور در پي داشته است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار