قندان کردن نوزاد، در ماه اول مناسبت بوده، اما با طولانی شدن آن روی رشد کودک اثر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ قنداق کردن نوزاد، در ماه اول مناسب است اما بعد ازآن روی رشد کودک تاثیر می‌گذارد اگر نوزادتان بعد از ماه اول به شدت پایش را تکان می‌دهد او را قنداق کنید ولی اگر نوزادتان آرام است قید قنداق کردن را بزنید.

در خصوص قنداق کردن طولانی مدت نوزاد و عوارض آن می‌توان گفت طولانی شدن قنداق موجب ایجاد واکنش های پوستی مانند عرق سوز شدن که به پوست نوزاد آسیب می رساند همچنین کهیر، نیز یکی دیگر از واکنش های پوستی بوده که علت مختلفی را در این عوامل ناشی از از آن اغلب یک تورم و قرمز رنگ بوده که ظرف چند روز و پس از شستن با آب گرم و چرب کردن پوست از بین خواهد رفت.
 
اگر اصرار به قنداق کردن نوزادتان دارید:

- روی شکم و زانوهای کودک را سفت و محکم نبندید.

- زانوهای کودک را هم به هم نچسبانید، زیرا حالت طبیعی زانوهای نوزاد این است که از هم باز باشد. علاوه بر آن، اگر او را محکم نبندید، کودک می‌تواند ران‌هایش را از هم باز نگه دارد که این عمل از دررفتگی لگن او جلوگیری می‌کند.

- برای این‌که مطمئن شوید که کودک را خیلی سفت قنداق نکرده‌اید، باید بتوانید انگشت اشاره‌تان را به‌راحتی بین بدن وی و قنداق قرار دهید.

- بعدها هنگامی که طفل شروع به راه رفتن می‌کند، باید توجه کنید که کمربند لاستیکی که برای نگه داشتن شلوار و یا دامن وی به‌کار می‌برید، بیش از حد سفت نباشد و درست روی کمر او یعنی بین بالا تنه و زیر دنده‌ها بسته شود.

- بستن کمربند در قسمت بالاتر از کمر طفل، به‌ویژه اگر سفت هم باشد روی قفسه‌سینه فشار می‌آورد و مانع از تنفس عمیق کودک می‌شود.

- به‌طور کلی بهتر است برای دامن دختران و شلوار پسران به‌جای کمربند از بند شانه استفاده کنید.

برچسب ها: قنداق ، نوزاد ، کهیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار