معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از آغاز به کار هشتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام و المسلمین سید مجید قریشی معاون فرهنگی- سیاسی نهاد عنوان کرد: ترویج افکار و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری همواره یکی از تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بوده و این امر به این معناست که استاد شهید در اندیشه ورزی خود نیاز های جامعه، فرهیختگان و نسل جوان را به گونه ای رصد شده و پاسخ داده اند که پس از گذشت 34 سال از شهادت ایشان و حتی با گذشت نیم قرن از ایراد برخی سخنرانی های ایشان و نگارش برخی از آثار آن بزرگوار ف هنوز اندیشه مطهری نو و به روز است.

** بخش ویژه" سبک زندگی" شامل رهنمود های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان داشت: علی رغم محدودیت های موجود، جشنواره هشتم تا بخش های متنوع تری طراحی و ارائه شده است از جمله بخش ویژه " سبک زندگی" که شامل رهنمود های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی است که شرکت کنندگان با کنکاش در آثار استاد شهید در این باره با تهیه آثار علمی، ادبی و هنری می پردازند.


وی یادآور شد: بخش اساتید نیز در رشته های نگارش کتاب مقاله نویسی و وبلاگ نویسی، پذیرش آثار می کند و بخش دانشجویی در رشته های وبلاگ نویسی، پژوهش ادبی و هنری پذیرایی آثار دانشجویان است.

معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اذعان داشت: با عنایت به لزوم انس دائمی دانشجویان با آثار استاد مطهری برنامه سیر طرح مطالعاتی کتاب های استاد شهید مطهری با عنوان " کتاب ماه مطهر" طراحی شده که هر ماه یکی از آثار استاد را معرفی و به مسابقه می گذارد.

** اجرای مسابقه پیامکی " نوای مطهر"


حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به مسابقه نوای مطهر اشاره کرد و گفت: این مسابقه با استفاده از فایل های صوتی ده سخنرانی منتخب استاد مطهری طراحی شده و از دیگر بخش های جدید این جشنواره است که آزمون آن به صورت پیامکی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: بخش ویژه وبلاگ اولی ها از دیگر امکانات سایت جشنواره است که آموزش ساخت وبلاک و استفاده از قالب های آماده بر ای کسانی که وبلاگ شخصی ندارند اعم از اساتید و دانشجویان را فراهم می آورد.

وی افزود: مخاطبان این بخش پس از آماده سازی وبلاگ آن را با محتوای برگرفته از آثار شهید تکمیل و با آرایه های بصری و صوتی ارائه می کنند.


** نیمی از شرکت کنندگان جشنواره پیشین وبلاگ اولی بودند



معاون فرهنگی و سیاسی نهاد با اشاره به این که نیمی از شرکت کنندگان جشنواره پیشین وبلاگ اولی بودند افزود: با توجه به استقبال خوب از بخش وبلاگ اولی ها در جشنواره گذشته جوایز ویژه ای برای این بخش در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قریشی با بیان این که بخش ویژه همسفر تا بهشت ویژه زوج های دانشجو در این جشنواره در نظر گرفته شده تصریح کرد: بخش ویژه راهیان قبله ویژه دانشجویان عمره گزار و بخش ویژه شهید مطهر ویژه دانشجویان بازدید کنندگان از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس از دیگر بخش های این جشنواره می باشد که در فرصت های آتی در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سایت جشنواره به آدرس www.hekmatmotahar.com آماده ارائه خدمات به شرکت کنندگان و نیز دریافت نقطه نظرات اندیشمندان ، اساتید و دانشجویان است./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار