تحقيقات در مورد مرگ شوارتز فعال منتقد سياست هاي باراک اوباما در آمريکا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  «پرس تي وي» ؛  موسسه تکنولوژي ماساچوست (ام آي تي)، تحقيقات در مورد مرگ شوارتز، فعال اينترنتي منتقد به سياست‌هاي باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا را آغاز کرده است.

 «لئو رافائل ريف»، رئيس ام‌آي‌تي، از پروفسور هال آبلسون خواست که در مورد عوامل احتمالي دخيل در مرگ آرون شوارتز تحقيق و آن را دقيقا بررسي کند. شوراتز از منتقدان صريح اوباما در «فهرست قتل» بود. فهرستي که در آن اسامي افراد مظنون به تروريسم از سوي دولت آمريکا جمع آوري شده است و پس از تائيد نهايي باراک اوباما، به دستور رئيس جمهوري آمريکا به صورت هدفمند به قتل مي رسند.

اين فعال آمريکايي همچنين از زمان آغاز حملات سايبري مشترک اسرائيل و آمريکا عليه ايران از منتقدان اين حملات بود. جسد شوارتز 26 ساله در آپارتمانش در محله بروکلين نيويورک پيدا شد. ريف در بيانيه‌اي که روز يکشنبه منتشر شد اعلام کرد: اين مسئله براي من خيلي دردناک است که فکر کنم ام‌آي‌تي در اين سلسله حوادث که با يک تراژدي به پايان مي‌رسد، نقش داشته باشد.

وي در ادامه افزود: اکنون زمان آن رسيده است که هرکسي که در اين ماجرا دخيل بوده است، نتيجه عمل خود را ببيند و اين شامل همه ما در موسسه تکنولوژي ماساچوست نيز مي‌شود. پيش از اين خانواده شوارتز در بيانيه‌اي گفته بودندکه مرگ آرون، يک تراژدي ساده نيست. اين مسئله ناشي از يک عدالت جنايتکارانه مملو از ارعاب و شکنجه بيش از حد است.
برچسب ها: آمریکا ، تحقیق ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار