جانشین مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: تحکیم آموزش جایگاه قرآن و ترویج ذکر و یادخدا در جامعه مهمترین عامل برای جلوگیری از اعمال مجرمانه است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "علیرضا سبک‌ روح" با اشاره به تاثير توجه به خدا براي جلوگيري از اعمال مجرمانه، اظهار داشت: باید با توسعه آموزش‌های قرآنی، مفاهیم و آموزه‌های دینی را در جامعه گسترش داد.

 وی با بیان اینکه فقر آموزش‌های دینی و مذهبی و خلاء‌های اعتقادی از مهمترین دلایل ارتکاب جرم است، افزود: باید با تقویت آموزه‌های دینی و قرآن آموزی به سمت سالم سازی جامعه حرکت کرد.

جانشین مدیرکل زندان‌های هرمزگان تصریح کرد: برهمین اساس 9 دارالقران برای آموزش قرآن و مفاهیم دینی در زندان‌های استان فعال است.

سبک‌ روح افزود: روخوانی، روانخوانی، ترتیل، مفاهیم و حفظ3 تا 30 جزء قرآن کریم در دارالقران زندان‌های استان به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5هزارو800 مددجو در این دوره‌ها شرکت کرده که بیش از 4هزارو200 نفر این دوره‌ها را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند.

سبك‌ روح اظهارداشت: دراین مدت 12 دوره مسابقه قرآنی با شرکت 634 مددجو در زندان‌های استان برگزار شده است.

جانشین مدیرکل زندان‌های هرمزگان خاطرنشان كرد: اصلاح وتربیت با نسخه قرآن آموزی و آموزه‌های دینی، تاثیر بسزایی در روحیه، شادابی و اخلاق و رفتار مددجویان گذاشته است که اگر این آموزش‌ها در سطح گسترده‌تر انجام شود بدون شک آمار ورودی به زندان‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: زندان ، آموزش ، قران ، روخوانی ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار