مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی اصلاح سبک زندگی با نگاه به سیره حضرت رضا (ع)را به عنوان راهکاری مناسب و اصولی جهت نیل به زندگی متعالی عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی رضا خوراکیان با اشاره به توصیه و دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت ارتقاي سبک زندگي و نيل به سمت زندگي متعالي تر به سبک اهل بیت و امام رضا(ع) اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی كه مد نظر رهبر انقلاب می باشد و اگر مورد توجه مسئولین فرهنگی و اجرایی كشور قرار بگیرد می تواند راهگشای بسیاری از مشكلات در جامعه باشد، مسئله سبك زندگی و اهمیت پرداختن به آن در جامعه است.

وی با بیان این مطلب که سبك زندگی به همه مسائلی مربوط است كه متن زندگی انسان را شكل می دهند، ادامه داد: اصلاح سبک زندگی شامل مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسكن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، كسب و كار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط های مختلف می شود.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی همچنین به بسیاری از آیات قرآنی در باب سبک زندگی متعالی انسانی اشاره کرده و گفت: آیات الهی به بهترین نحو سبك زندگی را برای ما معرفی كرده اند كه اگر آن سبک را در زندگی خود پیاده كنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است.

خوراکیان ضمن بیان اهمیت این موضوع در شرایط کنونی جامعه و همچنین رسالت سنگین موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در این ارتباط، به تولیدات این موسسه در زمینه سبک زندگی رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: باید پذیرفت كه داشتن شیوه‌ی زندگی اسلامی، بسترساز تمدن نوین اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه است.

وی افزود: یكی از عوامل بسیار مؤثر بر شیوه و مشی زندگی، تربیت فردی و اجتماعی و همچنین افزایش آگاهی های لازم در این زمینه است و در همین راستا موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی با تولید و انتشار محصولاتی در قالب کتاب و لوح فشرده سعی در انجام رسالت خود بر اساس منویات مقام معظم رهبری کرده است.

ارائه سبک زندگی با نگاه به سیره رضوی، محور تولیدات موسسه

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در ارتباط با تلاش و جدیت این موسسه در راستای اصلاح و ارائه سبک زندگی با نگاه به سیره حضرت رضا(ع) در زمینه تولیدات آثار فرهنگی و اجتماعی، به مجموعه کتاب 6جلدی «زندگی رضوی» به عنوان یکی از تولیدات این موسسه در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه کتاب با موضوعات ارتباط با خانواده در کلام رضوی، اخلاق فردی در کلام رضوی، دوستی در کلام رضوی، بزرگان دین در کلام رضوی، خداشناسی در کلام رضوی و همچنین ارتباطات اجتماعی در کلام رضوی از تولیدات موسسه در این زمینه محسوب می شود.

وی در ارتباط با سایر تولیدات موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی در حوزه سیره رضوی گفت: کتاب «از آسمان فرشته می بارد» در زمینه زیارت نامه همراه با دل نوشته هایی به حضرت رضا(ع)، کتاب «به یادم باش» از داستان های کوتاه از زندگی امام رضا(ع) و کتاب «یک فانوس روشن» از داستان های برگزیده مسابقه مهر هشتم از دیگر تولیدات این موسسه در راستای زندگی رضوی می باشد.

خوراکیان ادامه داد: لوح فشرده «از روشنای مهر» در زمینه شادی، نشاط و نیازهای خانواده از منظر امام رضا(ع)، کتاب «بهارزندگانی با امام مهربانی» با موضوع خانواد هموفق از دیدگاه امام هشتم، کتاب «با تو عهد می بندم» در زمینه میثاق با هشتمین امام مهربانی ها و همچنین مجموعه کتاب «یک سبد بوی بهشت» شامل تعالیم خانواده در بیان حضرت رضا(ع) است که تا کنون به زبان های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است.

وی افزود: دیگر تولید ارزشمند این موسسه در زمینه سبک زندگی به سیره رضوی، کتاب «مهارت های زندگی در سیره رضوی» است که نکات و راهکارهایی را از باورهای دینی در زمینه مهارت های ذهنی_شناختی، مهارت های ارتباطی_اجتماعی و همچنین مهارت های خانوادگی_تربیتی ارائه می کند.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی تأکید کرد: این کتاب در کنار افتخاراتی همچون دریافت جایزه بهترین کتاب سال در سال 1388 و همچنین رسیدن نوبت چاپ آن به چاپ سیزدهم، در حال حاضر اقدامات مربوط به ترجمه آن به چهار زبان اردو، عربی، انگلیسی و سرلیک(تاجیکی) به انجام رسیده و در مرحله نهایی آماده سازی قرار دارد.

 

برچسب ها: مدیر ، عامل ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.