همایش تخصصی تحریرالوسیله ، شروح و تعلیقات در قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم ، دبیر این همایش امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ویژگی های کتاب تحریرالوسیله حضرت امام خمینی گفت: در میان کتاب های امام خمینی ، کتاب تحریرالوسیله با توجه به جامعیت و دارا بودن نوآوری های ارزشمند و برخورداری از مسائل مستحدثه ، یکی از کتاب های مهم و ماندگار فقه شیعه به شمار می رود و به همین دلیل بیش از صد جلد شرح و تعلیقه بر آن توسط مراجع ، علما و مدرسین نوشته شده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد:تحریرالوسیله کتابی فقهی ،فتوایی و علمی است که حضرت امام خمینی آن را به عنوان حاشیه بر کتاب وسیله النجاه مرجع بزرگوار شیعه مرحوم حاج سید ابوالحسن اصفهانی نوشته است .

امام خمینی در دوران تبعید خود در شهر بورسای ترکیه در سال 1384 هجری قمری، نوشتن تحریرالوسیله را در ترکیه آغاز و با تکمیل در نجف اشرف به چاپ رسید.

دبیر همایش تحریرالوسیله تاکید کرد: این کتاب به لحاظ برخورداری از

ویژگی های بارز فقهی و دستورات شرعی در مسائل قضایی نیز بخصوص بعد از انقلاب حرف اول را می زند و مشکلات زیادی را در این زمینه برطرف کرده است .

حجت الاسلام موسوی از رونمایی شرح مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بر تحریر الوسیله در حاشیه این همایش خبر داد گفت: بمناسبت برگزاری همایش «تحریرالوسیله » شرح جامعی که مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بر این کتاب نوشته اند با عنوان « تفصیل الشریعه فی شرح تحریرالوسیله » در 28جلد رونمایی می شود .

وی افزود: مستند تحریرالوسیله ، اثر حجت الاسلام مطهری در بیش از 15 جلد ، مستند تحریرالوسیله مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی در2 جلد، انوارالفقاهه در شرح تحریرالوسیله آیت الله مکارم شیرازی در 6 جلد، مهمترین شروحی است که بر تحریرالوسیله نوشته شده اند.

همایش تخصصی تحریرالوسیله ، شروح و تعلیقات با هدف معرفی شخصیت حضرت امام خمینی ره به جهانیان در آستانه پنجاهمین سالگرد قیام ایشان ،پنجم بهمن در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام از ساعت 8 صبح برگزار می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.