برای اولین بار در کشور و در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و در رشته ایمپلنت دوره مستر شیپ راه اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر فاضل، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری امروز دوم بهمن گفت: راه اندازی دوره های مستر شیپ بر اساس اولویت ها و برای تمام رشته های دندانپزشکی راه اندازی می شود. دوره دندانپزشکی عمومی 6 ساله است که از سطح بالا و خوبی برخوردار بوده دندانپزشکان باید این توانمندی را داشته باشند که خدمات تعریف شده را  ارائه دهند ولی به دلیل این که روش های نوین درمانی در مجامع علمی و بین المللی روز به روز در حال ارائه است باید برای ارتقاء سطح دندانپزشکی چاره ای می اندیشیدیم، همچنین به دلیل محدودیتی در ورود به دوره های تخصصی داریم باید دوره ای را تعریف می کردیم که در مقطع کوتاه تر توانمندی دندانپزشکان ارتقا می داد به همین دلیل اقدام به برگزاری دوره مستر شیپ در رشته ایمپلنت کردیم.

وی افزود: این دوره بهترین برنامه ای است که از نظر تئوری و عملی کامل بوده و منجر به افزایش سطح علمی دندانپزشکان خواهد بود دوره مستر شیپ یک دوره یک ساله با 600 ساعت آموزش تئوری و عملی برگزار می شود

اولین دره مستر شیپ مربوط به رشته ایمپلنت است که مورد تصویب قرار گرفته و از اول اسفند 8 نفر پذیرش می شوند.
ورود به این دوره فقط از طریق مصاحبه بوده و با انگیزه خود افراد برای شرکت در این دوره برگزار می شود.

دکتر نکوفر، معاون امور بین الملل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه  تصریح کرد: این دانشگاه تنها دانشگاه کشور است که مجوز تدریس به زبان انگلیسی و پذیرش دانشجو خارجی را دارد.

دوره های مستر شیپ بین دوره های عمومی و تخصصی برگزار می شود که این دوره ها نیز برای دانشجویان خارجی تعریف شده و به زبان انگلیسی ارائه می شود .

وی اظهار کرد: این دانشجوها می توانند در بالین حضور پیدا کنند به همین منظور فعالیتی در معاونت بین الملل دانشگاه انجام شده و با اخذ مجوز دانشجوی خارجی می تواند مانند دانشجوی ایرانی با نظارت اساتید بر سر بالین بیمار بیایند .

دکتر سلیمانی شایسته مسئول آموزش فلوشیپ و مستر شیپ گروه ایمپلنت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: ما به عنوان اولین دانشکده ای هستیم که آموزش ایمپلنت را در چند سطح آغاز کرده است. 30 سال است که دوره دندانپزشکی به عنوان یک دوره 6 ساله معرفی شده ولی با توجه به محدودیت هایی که در دوره آموزش وجود دارد باید بین دوره های عمومی و تخصصی دوره مستر شیپ را اجرا می کردیم.

وی گفت: در گذشته دوره مستر شیپ در خارج از کشور و توسط اساتید خارجی ارائه می شد ولی هم اکنون در این دانشکده توسط اساتید داخل برگزار می شود. بسیاري از دندانپزشکان عمومی توان این را ندارند که در این دوره ها شرکت کنند که ما باید در دوره های خلاصه تر آن ها را شرکت دهیم .

دوره های مستر شیپ بدون نیاز به امتحان ورودی تعریف می شود که بیشتر جهت افزایش مهارت ها و افزایش توان بالینی پزشکان ارائه می شود به دلیل این که این دوره ها بار مالی برای دانشگاه ایجاد می کند هزینه هایی نیز برای شرکت کنندگان خواهد داشت

دکتر مجید رحمانی مسئول اجرایی راه اندازی دوره های کوتاه مدت ، میان مدت و طولانی مدت آزاد تخصصی دانشکده دندانپزشکی در ادامه بیان کرد: سالانه مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می شود تا دندانپزشکان بتوانند در دوره های بین دندانپزشکی عمومی و تخصصی شرکت کنند تفاوت دوره های مستر شیپ در ایران با خارج از کشور این است که این دوره های بومی سازی شده و دندانپزشکان می توانند بر سر بالین حضور یابند افرادی که با گواهی نامه های مختلف از کشورهای دیگر مجوز این دوره ها را می گرفتند نمی توانستند در کشورمان بر سر بالین حضور یابند هم اکنون این دوره ها مستر شیپ به صورت آکادمیک در کشورمان ارائه می شود تمامی این نواقص برطرف شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.