رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: براي ايجاد اشتغال و کاهش نرخ بيکاري شرايط اجتماعي و بين‌المللي کشورمان بايد تغيير کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در ميزگرد تخصصي تاملي بر کار شايسته، مزد منصفانه (از سياست تا واقعيت) اظهار داشت: بحث کار شايسته و مزد منصفانه با توجه به اين که در بازار کار از اهميت ويژه‌اي برخوردار است بايد مورد عنايت ويژه مسئولين قرار گيرد.

وي افزود: علاوه بر اين که مسئله کار و دستمزد يک بحث اجتماعي است داراي بحث امنيتي نيز هست لذا بايد در اين حوزه درايت و هوشمندي بسياري به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام روحاني اظهار داشت: کار در کنار بحث تغذيه و بهداشت از اهميت قابل توجهي برخوردار است چنان که در سياست هاي کلي برنامه چهارم درباره موضوع اشتغال و کاهش نرخ بيکاري بحث‌هاي مثمرثمري صورت گرفته است.

وي تصريح کرد: در برنامه چهارم توسعه موضوع آزادي و امنيت کار در بندهاي مختلفي همچون منع تبعيض در اشتغال، رفع تبعيض ميان زنان و مردان در محيط کار تاکيدات فراواني شده است که امروزه بايد در جامعه به کار گرفته شود.

رئيس مرکز تحقيقات مجمع استراتژيک با اشاره به اين که متاسفانه آمار و ارقام نشان مي‌دهد که نتوانسته‌ايم در حوزه کار و اشتغال عملکرد خوبي داشته باشيم، اظهار داشت: علي‌رغم سياست‌هايي که در برنامه چهارم توسعه مد نظر قرار گرفته بود متاسفانه در سال 88 نرخ بيکاري نه تنها کاهش پيدا نکرده است بلکه از 5/11 به 9/11 رسيده است که اين موضوع قابل تامل است.

وي افزود: برخي مسئولان متاسفانه شعار ايجاد دو ميليون شغل را مطرح مي‌کردند در حالي که ما شاهديم تا تابستان سال 92، نرخ بيکاري در کشورمان 14/12 افزايش پيدا کرده است.

روحاني خاطر نشان کرد: ما از اهداف مورد نظر خود در سند چشم انداز بسيار عقبب هستيم لذا انتظار مي‌رود در اين شرايط در راستاي ايجاد فضاي سالم داخلي و بين المللي وارد عمل شويم.

ويي تصريح کرد: ما بايد در راستاي کاهش نرخ بيکاري و اشتغال در جهت جذب سرمايه وارد عمل شويم و اين تنها در شرايطي ممکن است که شرايط اجتماعي و بين‌المللي ما تغيير پيدا کند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: روحانی ، احزاب ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار