نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: طبق اسناد موجود غرب و اتحاديه اروپا اراده‌اي براي حل مساله هسته‌اي ايران ندارند و همواره از سه موضع تروريست،حقوق بشر و هسته‌اي در حال اعمال فشار بر ايران هستند.

منصور حقيقت پور نماينده اردبيل،سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضع گيري فرانسه درباره مذاکرات ايران و آژانس انرژي هسته‌اي گفت: اظهارات و موضع گيريهاي فرانسه در قبال مذاکرات ايران و آژانس حرفهاي ضد و نقيضي است که قبلا هم تکرار شده است،غرب و اتحاديه اروپا  از مذاکرات 1+5 و هم چنين مذاکرات انرژي اتمي به عنوان بهانه‌اي براي اعمال فشار بر ايران استفاده مي‌کنند.

وي افزود: قوانين و قواعدي در سطح بين‌الملل در ارتباط با فعاليت هسته‌اي ايران مطرح است که اين قوانين دليلي است بر حقوقي بودن مسئله هسته‌اي ايران اما غرب و اتحاديه اروپا مسير مذاکرات را از حقوقي به سمت سياسي پيش بردند،در حال حاضر اين مذاکرات اصلا حقوقي نيست و عامل تمامي انحرافات در اين زمينه غرب و اتحاديه اروپاست.

حقيقت‌پور تصريح کرد: طبق اسناد موجود غرب و اتحاديه اروپا اراده‌اي براي حل مساله هسته‌اي ايران ندارند و همواره از سه موضع تروريست،حقوق بشر و هسته‌اي در حال اعمال فشار بر ايران هستند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بايد از فرانسه پرسيد به عنوان کشوري که به اصطلاح موافق حقوق بشر است در حال حاضر در مالي چه مي‌کند اين مسئله خود دليلي بر تروريسم و ناقض حقوق بشر بودن اين کشور است.

وي اظهار داشت: با وجود اينکه بارها اعلام کرده‌ايم قصد ما ساخت و استفاده از سلاح هسته‌اي نيست و حتي با وجود اعمال فشار تاکنون نتوانسته‌اند مدرکي مبني بر استفاده ايران از انرژي هسته‌اي در ساخت سلاح ارائه دهند.

حقيقت‌پور در پايان اظهار داشت: همان طور که انقلاب اسلامي ايران تاکنون در مقابل غرب، آمريکا و دشمنان ايستادگي کرده، هيمنه‌شان را از بين برده و در مواقع مختلف موجب شکست آن‌ها شده در مسئله هسته اي هم مسلما  موفق مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار