سیستم ویترین هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد که در مقابل یک ویترین قرار بگیرند بدون این که دستگاه خاصی جهت ردیابی به کاربر وصل شود.

دکتر علی نقوی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و سرپرست آزمایشگاه در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي  باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع رونمایی، ویترین هوشمند چند رسانه‌ای نصیر یا ویتا است این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که در مقابل یک ویترین قرار بگیرند و هم چنین بدون آنکه دستگاه خاصی جهت ردیابی به کاربر وصل شود صرفا با اشاره کردن به جنس ویترین اطلاعات مورد نظر خود را با جزییات کار که دلخواه آنان بوده دریافت می کنند.

وی افزود: در این ویترین از یک صفحه شفاف که به شیشه ویترین متصل شده، یک ربات 2 درجه آزادی نور متمرکز را به جسم مورد نظر کاربر می تاباند .

دکتر نقوی تصریح کرد: در واقع یک دوربین ردیاب سه بعدی که به وسیله برنامه تولید شده، می‌تواند موقعیت سر، بدن، دست چپ و راست، سرانگشت اشاره کاربر ردیابی کند، موقعیت نمایش تصویر با توجه به موقعیت کاربر و با الگوریتم فازی تعیین می‌شود.

وی اظهار داشت: این سیستم در اصطلاح مهندسی، واقعیت افزوده نام دارد که اطلاعات متن، صوت و تصویر، به اشیا واقعی درون ویترین اضافه می‌شود و هم چنین تمامی کالا با استفاده از این سیستم قابلیت نمایش دارد. /ع2

برچسب ها: دانشگاه ، خواجه ، طوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار