رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: زندانیان جرایم مالی و زندانیانی که جرم آن‌چنانی ندارند بسیاری از راهکارهای انجام جرم را از زندانیان پرخطر می‌آموزند و با دست پر از زندان خارج می‌شوند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "غلامرضا انصاری" در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: زندانی کردن به معنای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دور کردن بزهکاران از بدنه جامعه و اصلاح و تربیت آنها در زندان‌ها است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در زندان‌ها فقط به داخل زندان محدود نمی‌شود و تمام جامعه را درگیر خود می‌کند، افزود: در حال حاضر ویروس‌هایی مانند ایدز و هپاتیت از طریق زندانیان به یکدیگر و بعد به خانواده‌هایشان منتقل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان عدم طبقه بندی زندان‌ها را بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دلیل افزایش آسیب‌ها و بزه‌های ناشی از زندانی کردن افراد دانست و ادامه داد: متاسفانه زندانیان جرایم مالی و زندانیانی که جرم آنچنانی ندارند به علت معاشرت با زندانیان پرخطر بسیاری از راهکارهای انجام جرم را می‌آموزند و با دست پر از زندان خارج می‌شوند.

انصاری با بیان اینکه خانواده زندانیان بیشترین آسیب را در جامعه متحمل می‌شود، افزود: بسیاری از خانواده‌های زندانیان در شرایط نامطلوب زندگی به سر می‌برند و کمک‌های حمایت از خانواده زندانیان و کمیته امداد نمی‌تواند تاثیر زیادی بر وضع اقتصادی این خانواده‌ها داشته باشد.

براساس اين خبر به نقل از قوه قضاييه؛ وی با بیان اینکه هنوز مجازات‌های جایگزین زندان به علت خلاءهای قانونی و برخی دیگر از مشکلات موجود قابل اجرا نیست، ادامه داد: متاسفانه هنوز زندان بیشترین روش برای مجازات مجرمان است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی به شدت با متخلفان و بر هم زنندگان نظم جامعه برخورد خواهد کرد، خاطرنشان كرد: البته مردم باید توجه داشته باشند مجازات افراد باید طی انجام فرآیندهای قانونی دنبال شود و به همین دلیل زمان‌بر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زندان ، اصفهان ، انصاری ، بزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار