رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند بابیان اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی باید بدرستی تبیین شود،گفت: مقاومت اقتصادی به معنای ریاضت اقتصادی نیست بلکه باید فرآیند اقتصادی کشور را به سمتی ببریم که از اتکاء به نفت کم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

محسن احتشام در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به دو مزیت کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: منابع انسانی کارآمد و منابع طبیعی خدا دادی دو مزیتی است که می توانیم با تکیه بر آن از صادرات نفتی دور و به سمت صادرات غیر نفتی برویم.

وی اظهارکرد: با تکیه بر مزیت های اقتصادی می توانیم باتنوع تولیدات صادرات محورسبد درآمد ارزی بوجود آوریم و به سمت تنوع صادراتی حرکت نماییم .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی راباید در حوزه کاری خودعملیاتی کنیم، افزود: تحقق این مهم موجب هم افزایی می شود و باید این منویات را به مرحله اجرا برسانیم.

احتشام با تاکید بر اینکه در قوانین مالیاتی باید ابهامات برداشته شود، افزود: رفع ابهامات و شفاف سازی قوانین موجب انگیزه در صادر کنندگان می شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی بیرجند با بیان اینکه غیر واقعی بودن قیمت های پایه صادراتی از دیگر مشکلات صادر کنندگان است، عنوان کرد: قیمت پایه صادراتی مسئله مهمی است که به گمرک واگذار شده و اگر این موضوع به درستی تبیین نشود برای صادرات و صادرکنندگان مشکلات و ابهاماتی ایجاد خواهد شد.

تسهیل روند صادرات موجب با انگیزه کردن صادر کنندگان

احتشام افزود : تسهیل روند صادرات گامی موثر در جهت دور شدن صادرکنندگان از خام فروشی وکسب ارزش افزوده بیشترتولیدات صادرات محور است.

وی با اشاره به تعدد بخش نامه ها در حوزه تجارت افزود: بسیاری از این بخش نامه ها کار ساز نیست و بعد از مدتی تغییر می کند که این امرموجب بی انگیزه شدن صادر کنندگان می شود.

وی با اشاره به بخشنامه های متناقض که از عدم تجزیه وتحلیل درست فضای کسب وکار ناشی می شود، گفت: بازرگانان خواستار بخش نامه هایی قابل اجرا وعملیاتی با شناخت محیط های کسب و کار در داخل و خارج کشور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند بیان داشت: باید فرایند صادرات در کشور و استان بیش از گذشته تسهیل شود که ارز بیشتری وارد کشور شود./س

برچسب ها: تبیین ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.