بیش از 30 درصد سرطان ها با عدم مصرف تنباکو تغذیه سالم و داشتن فعالیت فیزیکی قابل پیشگیری هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه  بهداشت و درمان خبرنگاران حاضر در محل، دکتر فرسار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 8 بهمن در سمینار پیشگیری و تشخیص زود رس سرطان های کولورکتال معده ، سینه که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: توزیع بار کلی سرطان ها در کل دنیا تغییر کرده است .

فست فود ها ، تنقلات صنعتی، خودرو ها ، آلودگی هوا و دخانیات دست به دست هم داده اند تا بیماری های غیر واگیر امروزه افزایش پیدا کند.

وی گفت: امروزه  بعد از بیماری های قلبی – عروقی سرطان ها بیشترین عامل مرگ و میر و بالاترین هزینه های درمان را به خود اختصاص داده اند .

فرسار با بیان این که سالانه 12 میلیون و 400 هزار کیس جدید به آمار مبتلایان به سرطان اضافه می شود عنوان کرد :طبق آماری که در آمریکا اعلام شده سرطان ها 34 درصد هزینه های سیستم درمان، 54 درصد هزینه های مربوط به مرگ و میر و 12 درصد هزینه های مربوط به ناتوانی را به خود اختصاص می دهند .

باید توجه داشت که بیش از 30 درصد هزینه ها با عدم مصرف تنباکو، تغذیه سالم  و داشتن فعالیت فیزیکی قابل پیشگیری هستند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص این سمینار اظهار داشت: گروه هدف این سمینار متخصصین انکولوژی ، داخلی ، جراحی زنان زایمان ، پزشکان عمومی و کارشناسان هستند همچنین محورهای این سمینار شامل آموزش و تشخیص به روز سرطان های سینه، آموزش و غربالگری سرطان کولورکتال، آموزش و مبارزه با اشاعه ویروس HPV، نقش نیترات ها در فست فوت ها و ارتباط عفونت هلیکوباکترپیلری در ایجاد سرطان معده است./ع2
برچسب ها: سرطان ، تغذیه ، فیزیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار