رییس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولید عصاره ی اصلی زردچوبه در این پژوهشکده و برای نخستین بار در کشور خبر داد.

دکتر محمود رضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر عصاره زردچوبه در فرم های خوراکی و به شکل قرص موجود است که مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانسته فرم نانو میسلی کورکومین (عصاره ی اصلی زردچوبه) را تولید کند.

وی ادامه داد: قرص های خوراکی این عصاره علی رغم تجویز با دوزهای بالا، به خوبی جذب بدن نمی شوددر حالی که در فرم نانو، این عصاره دوز کمتر و جذب بیشتری دارد.

رییس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار امیدواری در خصوص ورود این تولید به مرحله ی بالینی گفت: به منظور ورود این دارو به مرحله ی بالینی و با هدف تولید آن به شکل بهینه و با تضمین کیفیت، با یکی از کارخانه های داروسازی رایزنی شده و نیز وزارت بهداشت اعتبارات لازم را به این امر اختصاص داده است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یاد آور شد: داروی عصاره ی زردچوبه در فرم نانو میسلی علاوه بر این که در پیشگیری از سرطان مؤثر است در درمان بیماری هایی از جمله آلزایمر و بیماری های آرتریدی کاربرد دارد. /س

برچسب ها: عصاره ، زردچوبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.