عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: بررسي روند برخورد قوه قضاييه با پرونده‌هاي جرايم مختلف نشان از عزم جدي اين مجموعه براي حفظ آرامش و امنيت مردم دارد و ساير نهادهاي رسمي كشور بايد در اين زمينه دستگاه قضايي را همراهي كنند.

"حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارزيابي روند رسيدگي دستگاه قضايي به پرونده جرايم مختلف، اظهار داشت: طي دو سال اخير پرونده‌هاي مهم فساد بزرگ مالي توسط دستگاه قضايي كشور كشف و مورد رسيدگي قرار گرفت.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم، ادامه داد: كشف و رسيدگي به ابعاد گسترده فساد سه هزار ميلياردي يكي از مهمترين فعاليت‌هاي قوه قضاييه بود كه با برگزاري دادگاه‌هاي علني و پي در پي متهمان اين فساد بزرگ، در زماني كوتاه و سريع، حكم عاملان اين كلاهبرداري و فساد مالي را اعلام كرد.

وي افزود: در حال حاضر برخورد جدي و قاطع قوه قضاييه با عوامل فسادهاي مالي ادامه دارد و حتي رئيس قوه قضاييه و دادستاني كل كشور به پرونده‌هاي معوقه‌هاي بانكي هم ورود كرده‌اند.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: دستگيري و برخورد قاطعانه با عوامل شرارت در اقصي نقاط كشور نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي موفقي است كه از سوي دستگاه قضايي كشور انجام شده و هنوز هم ادامه دارد.

وي با اشاره به رسيدگي قاطع و سريع دستگاه قضا نسبت به عوامل زورگيري و شرارت در تهران، اظهار داشت: برگزاري دادگاه علني عوامل زورگيري اخير در تهران و اجراي حكم اعدام آنها در ملاءعام، بار ديگر قاطعيت قوه قضاييه در برخورد شديد و جدي با عوامل شرارت و مخل امنيت عمومي را به نمايش گذاشت.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم، خاطرنشان كرد: بررسي روند برخورد قوه قضاييه با پرونده‌هاي جرايم مختلف، نشان از عزم جدي اين مجموعه براي حفظ آرامش و  امنيت مردم دارد و ساير نهادهاي رسمي كشور بايد در اين زمينه دستگاه قضايي را همراهي كنند.

گفتني است؛ دستگاه قضا با پيگيري جدي پرونده‌هاي فساد مالي نقش قابل توجهي در بازپرداخت حقوق بيت‌المال ايفا كرده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار