پلیس برزیل چهار نفر را در ارتباط با آتش سوزی در کلوپ شبانه که در دو روز پیش به مرگ 231 نفر در شهر سانتا ماریا در جنوب این کشور منجر شده بازداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان یکی از صاحبان کلوپ "کیس" خود را برای بازجویی تسلیم پلیس کرد.

به گفته پلیس محلی چند نفر دیگر از جمله صاحب دلگیری از این کلوپ که از اعضای موسیقی و رئیس مأموران امینی کلوپ را نیز اعضای موسقی و رئیس مأموران امنیتی کلوپ را نیز دستگیر کرده است.

این آتش سوزی زمانی شروع شد که دانشجویان فدرال سانتا ماریا (یو اف اس ام) در حال برگزاری مهمانی ورودی های سال اول به دانشگاه بودند.

علت این آتش سوزی روشن کردن یک مشعل روی صحنه توسط یکی از اعضای گروه موسیقی بود.

این مشعل باعث یک آتش سوزی عظیم که فوراً گسترش یافت و باعث انتشار دود سیاه و غلیظی شد.

به گفته مجروحان و شاهدان این حادثه خیلی از مردم نمی توانستند خارج شوند و عمدتاً در اثر استنشاق دود سیاه مردند و نه آتش و سوختگی.

گفتنی است؛ صاحبان این کلوپ در حال تجدید پروانه فعالیت کلوپ بودند و همچنین گواهینامه ایمنی حریق آن از سال گذشته فاقد اعتبار بوده است.

این مرگبارترین آتش سوزی در برزیل در پنج دهه اخیر بوده است و بیش از 50 قربانی به خاک سپرده شدند.

به گفته مقامات در برزیل 3 روز عزای عمومی اعلام شده است.

شایان ذکر است، رئیس جمهوری برزیل دیلماروسف سفرش را به شیلی را برای برگشتن کوتاه کرد و همراه با وزرای دولت در حال بازدید از بازماندگان در بیمارستان کاردیداد بوده است.

به گفته وی این مصیبت برای همه ماست

مقام ها اسامی قربانیان را پس از تجدید نظر در آمار کشته ها از 245 نفر به 231 نفر منتشر کرده اند و بیشتر قربانیان 16 تا 20 ساله بوده اند./ف

برچسب ها: آتش سوزی ، برزیل ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار