مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم از افزایش میزان شهریه موسسات غیرانتفاعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، غلامعلی نادری در مراسم افتتاحیه همایش حجاب و عفاف که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شدبا اعلام این مطلب خاطر نشان کرد : در حال حاضر 343 موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی در کشور در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این تعداد از موسسات بیش از 400 هزار دانشجو را زیر پوشش خود قرار داده‌اند که این میزان معادل 7 درصد تعداد دانشجویان کل کشور است.

نادری با اشاره به ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها متذکر شد: در حال حاضر 7 موسسه آموزش عالی ویژه خواهران و برادران در میان موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی وجود دارد و در چند ماه آینده به هر استانی مجوز یک موسسه آموزش عالی ویژه خواهران در هر استان داده می‌شود.

وی افزود: تنها به استان خراسان‌رضوی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد مجوز تاسیس 3 مرکز و به استان قم مجوز تاسیس 2 مرکز داده می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر در کشور دانشجوی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد بین 7 تا 8 هزار نفر دانشجوی دکترا، 11 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و مابقی دانشجوی مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند.

نادری خاطر نشان کرد : این تعداد دانشجو که 7 درصد جمعیت آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند تا پایان برنامه پنجم باید به 12 تا 15 درصد جمعیت دانشجویان افزایش یابند.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند کمک هزینه‌هایی را به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اختصاص دهد تاکید کرد: برای بالا بردن سطح کیفیت آموزش و بهتر شدن ارائه خدمات در دانشگاه‌های غیرانتفاعی میزان شهریه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم اضافه کرد: این ضوابط از سال 92 به بعد اجرایی می‌شود و شهریه تمام شده این دانشگاه به شهریه تقریبی دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک می‌شود/س 


برچسب ها: ضرورت ، تفکیک ، جنسیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.