مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شب گذشته در حالی در تالار وحدت برگزار شد که به دور از حاشیه نبود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته در تالار وحدت در حالی برگزار شد که شور و هیجان سال های گذشته در روند برگزاری آن کمتر مشهود بود.


دکور مراسم افتتاحیه سی و  یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به شکلی سنتی تدارک دیده شده بود و در این مراسم مجری برخلاف روال عادی مراسم ها به جای اینکه پشت تریبون قرار بگیرد بر روی سن در حال حرکت بود.
تلاوت قرآن توسط قاری، در فضای روح بخشی که با شمع و گل تزیین شده بود صورت گرفت و فضای معنوی خاصی را بر فضای این مراسم حاکم کرد.


محمد سلوکی با بیان یک سوال در خصوص میکروفون گفت: این میکروفون مرا یاد 4 یا 5 سالگی ام می  اندازد زمانی که اریون گرفته بودم از دیگر حاشیه های این برنامه گزیده گویی و کم صحبتی دبیر جشنواره بود و در حالی که مجری برنامه دبیر جشنواره را به روی سن دعوت میکرد گفت: دبیر جشنواره عادت به گزارش دادن های آنچنانی ندارد و به من گفته اند که بیش تر از یکی دو دقیقه صحبت نخواهم کرد.
دکور برنامه به نحوی تعبیه شده بود که در هر دو گوشه سن مانیتورهایی قرار داشتند که حاضران می‌توانستند از طریق‌ آن ها به تماشای کلیپ های پخش شده بپردازند.
 در زمان پخش یکی از این کلیپ ها تصویر یکی از مانیتورها قطع شده و حاضران با تصویری ناواضح روبرو شدند مجری برنامه در پی این  اتفاق گفت: امان از تکنولوژی ، هر چقدر تلاش می‌کنیم که کمکمان کند اما گاهی نمی شود این وضعیت مثل زمانی می‌ماند که وقتی در اتوبات در حال حرکت هستی و تصمیم به تغییر مسیر می‌گیری اما مسیر دیگر هم ترافیک می شود.


از دیگر حواشی سی و یکمین جشن سینمای ایران می توان به حضور یکی از پول سازترین فیلم سازهای چینی اشاره کرد.
این کارگردان چینی در این مراسم گفت: جشنواره فیلم ها یک فرصت برای مبادله فرهنگ های مختلف است و از جشنواره فیلم فجر تشکر می‌کنم که فرصت گرانبهایی به چینی ها دادند که در این فرصت فیلم های چینی به ایرانی ها معرفی شود.

وقتی علی عطشانی شمقدری را از نزدیک می‌بیند


در بخشی از این مراسم از علی عطشانی به دلیل ساخت فیلم سه بعدی آقای الف تقدیر به عمل آمد.
علی عطشانی در این مراسم گفت: خیلی خوشحالم که شمقدری را از نزدیک دیدم، من چند بار درخواست کردم که ایشان را ببینم اما هیچ وقت نمی‌شد.




از دیگر حاشیه های این جشنواره می‌توان به بوسه مریلا زارعی بر دستان مهری شیرازی اشاره کرد.
مریلا زارعی به پاس قدردانی از زحمات چهره پرداز مطرح سینمای ایران مهری شیرازی دیپلم افتخار خود را به وی تقدیم کرد و در یک حرکت هنرمندانه زانو زده و بر دستان مهری شیرازی بوسه زد.






در بخش بزرگداشت جهانگیر الماسی یک نوجوان در حالی که چرخی پر از انارهای خوش رنگ و قرمز را هدایت می کرد یک انار به جهانگیر الماسی هدیه داد و جهانگیر هم نوجوان را در آغوش گرفت.


در پایان مراسم بزرگداشت استاد جمشید مشایخی مجری برنامه از هنرمندان جوان دعوت کرد تا به روی سن بیایند و در کنار این هنرمند باشند که در این میان یک جوان که از اهالی رسانه بود به روی سن رفته و مجری برنامه او را به سمت پشت صحنه هدایت کرد.
در پایان حاضران با اعلام خستگی خواستار پایان مراسم شدند و مجری برنامه با دعوت به تماشای یک اجرای موسیقی سنتی گروه وصل یار با سرپرستی ابراهیم اثباتی به کار خود پایان داد.

براي ديدن آخرين خبر ها،عکسها و فيلم هاي جشنواره فجر اينجا را کليک کنيد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار