افزايش مالياتها در انگليس به روند صعودي قيمت سوخت انجاميده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف ؛ ديده بان رقابت در انگليس موسوم به "دفتر تجارت عادلانه"( اُ اف تي) با انتشار گزارشي درباره علت افزايش قيمت سوخت در اين کشور اعلام کرد،‌ اقدام دولت در افزايش قابل ملاحظه  مالياتها طي ده سال گذشته به روند صعودي قيمت سوخت منجر شده است.طبق اين گزارش، طي يک دوره 10 ساله از سال 2003 تا 2012 قيمت بنزين در جايگاههاي سوخت از هفتاد و شش پنس در هر ليتر به136 پنس در هر ليتر رسيد. اين افزايش در مورد گازوئيل از 78 پنس در هر ليتر به142 پنس در هر ليتر بوده است. 

طبق گزارش اُ اف تي، علت روند صعودي قيمت سوخت در انگليس افزايش ماليات و عوارض به ميزان تقريبا بيست و چهار پنس در هر ليتر و هزينه نفت خام به ميزان سي و سه پنس در هر ليتر بوده است.اين گزارش واکنش اعتراض آميز برخي اعضاي پارلمان و گروههاي نظارت بر عملکرد صنايع را برانگيخته است. به گفته آنها بايد درباره علت افزايش قيمت سوخت و احتمال دستکاري در آن تحقيقات کامل صورت گيرد.قيمت بنزين در انگليس بين ژوئن 2007 تا ژوئن 2012 حدود 38 درصد و قيمت گازوئيل چهل و سه درصد افزايش داشت.

به گفته کارشناسان،‌ هزينه فزاينده سوخت در انگليس قدرت خريد خانوارها را فلج مي کند و مانع از بهبود اقتصاد اين کشور مي شود. بنابراين عملکرد بازار بايد به نحوي باشد  که هم براي مصرف کنندگان و هم تجار مناسب باشد.در جلسه اين هفته مجلس اعيان انگليس درباره گزارش هاي نگران کننده درباره دور ديگري از افزايش قيمت بنزين هشدار داده شد.



                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

                                 
برچسب ها: سوخت ، انگلیس ، فزاینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار