"پوریا پور سرخ" از بازی در فیلم سنمایی "روز سوم" تا آقای الف" در جشنواره یکم در کسب سیمرغ ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "پوریا پورسرخ" بازیگر سینما و تلویزیون متولد 4 تیر 1356 است.

وی دکتری فیزیولوژی گیاهی را دارد وقبل از شروع فعالیت هنری در سینما به عنوان خبرنگار در نشریات هنری و اجتماعی از جمله دنیای جوان مشغول به کار بود و همزمان در یک شرکت تبلیغاتی در دبی نیز فعالیت می کرد.


"پورسرخ" پس از آشنایی اتفاقی با "لطیفی" که در یک میهمانی صورت گرفت برای بازی در مجموعه‌های "فرار بزرگ" و "وفا" دعوت شد.

"پورسرخ" برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی "فرار بزرگ" در ایام دهه فجر سال 84 بازی کرد و پس از آن در سال 85 در مجموعه تلویزیونی "وفا" به کارگردانی "محمد حسین لطیفی" که در ایام نوروز پخش شد ایفای نقش کرد.

"پورسرخ" در این اثر با نقش آفرینی در مقابل "هانیه توسلی" و در نقش یک عاشق واقعی به خوبی توانست در دومین رزومه کاری خود بازی خوبی از خود به ثبت برساند."وفا" با فیلمنامه قوی وبازی درخشان "پوریا پور سرخ" و هانیه توسلی تواسنت مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

"پورسرخ" با بازی در این اثر شناخته شد و همچنین نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد درام در سریال وفا شد.


پس از آن "پورسرخ" در سومین بازی خود نیز به کارگردانی "محمد حسین لطیفی" در مجموعه تلویزیونی "صاحبدلان" در ماه رمضان سال 85 به نقش آفرینی پرداخت.


"پورسرخ" در سال 86 پس از بازی در آثار "محمد حسین لطیفی" در مجموعه تلویزیونی "شکرانه" به کارگردانی "سعید سلطانی" جلوی دوربین رفت تا موفقیت بازیهای قبلی خود را کسب کند.

بازی "پورسرخ" در مجموعه تلویزیونی "روز حسرت" به کارگردانی "سیروس مقدم" در ماه رمضان سال 87 بازگشت دوباره او به بازی های درخشانش بود بازی او در مقابل "لیندا کیانی" و "مهراوه شریفی نیا" مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد پس از آن در مجموعه تلویزیونی "رستگاران" به کارگردانی سیروس مقدم نیز ایفاگری کرد.

در این مدت در فیلم‌های سینمایی "جنایات و جنحه" ، "مهمان"، "مصائب دوشیزه"، "پسران آجری" نیز به ایفای نقش پرداخت.


بازی او در فیلم سینمایی "روز سوم" به کارگردانی "محمد حسین لطیفی" نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اش و همچنین نتیجه رضایت کامل "لطیفی" از پورسرخ بود. بازی او درنقش یک جنوبی بسیرا قابل قبول و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

"پورسرخ" در روز سوم با بازی مقابل "باران کوثری" بازی توانمندی از خود ارادئه داد و توانست یک اثر درخشان دیگری را نیز در کارنامه بازیگری خود به ثبت برساند و همچنین نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای این فیلم شد.

پورسرخ همچنین در فیلمهای سینمایی "عیار 14"، "حرکت اول"، "دل خون"، "خاطره"، "آناهیتا"، "به دنبال خوشبختی"، "شیر و عسل"، بد، "چراغ قرمز"، "روز رستاخیز"، "هرچی خدا بخواهد"، "گلوگاه شیطان"، "آخرین سرقت نیز" به نقش آفرینی پرداخته است.


همچنین از دیگر مجموعه هایی که "پورسرخ" در آن نقش آفرینی کرده است می توان به "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم، سقوط آزاد به کارگردانی علیرضا امینی، "مسیر انحرافی" به کارگردانی بهرنگ توفیقی، "دختران حوا" به کارگردانی "حسین سهیلی زاده" ، "مرد نقره ای" به کارگردانی کاظم معصومی و "ماتادور" به کارگردانی "فرهاد نجفی" اشاره کرد.

هم اکنون "پوریا پور‌سرخ" با فیلم سه بعدی "آقای الف" به کارگردانی "علی عطشانی" در سی ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

گزارش: سمیه مردانی

براي ديدن اخبار و عكسهاي جشنواره اينجا را كليك كنيد

برچسب ها: پور سرخ ، بازی ، سنمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.