به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ شرکت خودروسازی هوندا نخستین سازنده ای نیست که از این فناوری اپل استفاده
می کند اما شاید بتوان گفت که این شرکت فناوری Siri را در اکثر خودروهای
خود قرار می دهد
شرکت ژاپنی هوندا این خبر را طی یک بیانیه مطبوعاتی در سایت خود اعلام کرده است.
آکورا شرکت ژاپنی تولید کننده خودروهای لوکس که بخشی از شرکت هوندا
موتورز است، این شرکت رقیب اول شرکتهایی همانند لکسوس٬ اینفینیتی و ب
امو در تولید خودروهای لوکس محسوب می شود.
آکورا نخستین شرکت ژاپنی است که تولید اتومبیلهای لوکس را در دستور کار
خود قرار داد. پیش از آکورا هدف اول شرکتهای خودروسازی ژاپن تولید خودرو
با حداقل هزینه بود.
براساس این اعلام هوندا آکورد 2013 و آکیورا آر دی ایکس و آی ال ایکس 2013
از دکمه فعال سازی فناوری Siri برخودار می شوند که بدون نیاز از توجه چشمی
راننده و صرفا با فرمان صوتی کار می کند.
این حالت از نرم افزار Siri تغییر فاحشی نسبت به عملکرد عادی آن نیست به
جز این که این نرم افزار صوتی به جای فشردن دکمه صفحه خانگی آی فن با دکمه
ای که در روی فرمان قرار گرفته فعال می شود.
پس از آن که این نرم افزار فعال شد، رانندگان می توانند بدون استفاده از
دست تماسهای تلفنی را گرفته، از آی تونز موسیقی گوش کنند و یا از رادیو
AM/FM/XM استفاده کند، پیامهای متنی ارسال کنند، تقویم را مشاهده کنند،
قرار ملاقات تنظیم کرده و به پرسشهای ساده ای چون امتیاز یک بازی ورزشی یا
تاریخ تعطیلات ملی دسترسی داشته باشد.
احتمالا کاری که Siri نمی تواند انجام دهد ارائه پاسخ به پرسشهای دشواری
است که نیازمند نمایش یک صفحه وب است، چرا که انجام این کار حواس راننده را
به شدت پرت می کند.
خودروسازان دیگری چون هیوندا و جنرال موتورز نیز اظهار داشته اند که از این حالت در اتومبیلهای جدید خود استفاده می کنند.
هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و پس از تویوتا و بالاتر از
شرکتهایی مانند نیسان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن محسوب می شود.