رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان گفت: در راستای مبارزه با بیماری تب‌مالت در سال جاری بیش از 460 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب‌مالت به صورت رایگان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، رحمانی گفت: در راستای مبارزه با بیماری بروسلوز (بیماری تب‌مالت) در سال‌جاری بیش از 460هزار راس دام سبک و سنگین در استان کردستان علیه بیماری تب‌مالت به‌صورت رایگان واکسینه شدند.
وی افزود: اجرای عملیات واکسیناسیون با همکاری مراکز مایه‌کوبی بخش غیر‌دولتی انجام گرفته است.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان، افزود: بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی کشور و با اولویت کانون‌های انسانی بیماری تب‌مالت، واکسیناسیون در سطح مراکز صنعتی و سنتی استان و در بین دام‌های سبک و سنگین با استفاده از واکسن‌های تولید مؤسسه رازی و به ‌صورت کاملا رایگان انجام پذیرفته و وجهی از این بابت از دامداران اخذ نشده است.
وی در خصوص رعایت موارد بهداشتی دیگر توسط دامداران گفت: فعال‌سازی حوضچه ضدعفونی در مبادی ورودی دامداری‌ها، ضد‌عفونی نمودن کامل وسایل مورد استفاده در دامداری و تعویض لباس و چکمه و حتی‌الامکان دوش گرفتن تمام افرادی که ورود آنها به دامداری لازم باشد از مواردی است که برای مبارزه با شیوع بیماری‌های دامی باید رعایت شود./س
برچسب ها: رایگان ، دام ، واکسینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.