قاضي رسيدگي به پرونده بزرگ فساد 3 هزار ميلياردي گفت: خاوري تحت پيگرد اينترپل قرار گرفته و اين اقدام گام مثبتي براي بازگرداندن وي به ايران محسوب مي‌شود.

قاضي"ناصر سراج" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با آخرين وضعيت "خاوري" يکي از مهمترين متهمان فساد مالي، اظهار داشت: اينترپل نام خاوري را در ليست اسامي تحت پيگرد قانون قرار داده است.

وي اين اقدام پليس بين‌الملل را مثبت تلقي کرد و افزود: اين امر گامي مثبت براي بازگرداندن خاوري به ايران و محاکمه وي در ايران محسوب مي‌شود.

گفتني است؛ خاوری که در دولت‌های قبل ریاست بانک سپه را در کارنامه خود داشت پس از بازنشستگی به عنوان مدیرعامل بانک ملی بزرگترین بانک جهان اسلام و جانشین خزانه مرکزی کشور منصوب شد،ه از همان زمان نیز به دلیل برخی رویکردهای غرب گرایانه و اقامت تمامی اعضای خانواده وی در آمریکا و کانادا با انتقاد دستگاه‌های امنیتی کشور مواجه شد.

خاوري در جريان كشف پرونده فساد سه هزر ميلياردي از كشور فرار كرد و با پیگیری‌های قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، بالاخره با گذشت دوسال از خروج مدیرعامل سابق بانک ملی، پلیس بین‌المللی موسوم به "اینترپل"، نام  وی را جزو افراد تحت تعقیب اعلام کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار