نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل متحد تاکيد کرد وزراي دفاع و خارجه جديد آمريکا تجربه عملي کافي ندارند.

ببه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جان بولتون درباره چاک هيگل نامزد وزير دفاع جديد آمريکا  در گفتگو با فاکس نيوز گفت :چاک هيگل در کميته ويژه سنا نه تنها نتوانست از بسياري از حرفهايي که در گذشته زده بود دفاع کند بلکه نشان داد ،  روي مسائل مديريت لازم را ندارد.
                                             
 به نظر من اگر او براي پست وزير دفاع تاييد شود فکر نکنم اصلا اشرافي بر سياستهاي اوباما داشته باشد. او در اظهاراتش گفت :طرفدار مهار کردن  ايران هسته اي است اما بعدا فردي يادداشتي به او داد و او هم گفت  اشتباه لفظي بوده است و دولت اوباما هيچ سياستي براي مهارکردن ايران ندارد. 

بعد از آن سناتور لوين ، رئيس کميته مجبور شد به او بگويد دولت در اين خصوص سياست مشخصي دارد و آن اين است که اصلا با مهار ايران موافق نيست و به دنبال اين است که   مانع دستيابي ايران به سلاح اتمي شود. حتي سناتور هيگل اين مسئله را هم متوجه نيست. اين مسئله سبب شد تا حتي طرفداران او در کميته نيز به دردسر بيافتند. به نظر من او توان اداره وزارت دفاع را ندارد. عملکرد او در جلسه پرسش و پاسخ کميته سنا بسيار ضعيف بود. 

بولتون افزود هر دو  وزارتخانه دفاع و خارجه، سمتهاي بسيار مهمي هستند و دو فردي که براي اين دو پست منصوب شده اند، کمترين تجربه عملي را که مربوط به قوه مجريه مي شود، دارند. وقتي اين کمبود تجربه را به کم تجربگي رئيس جمهور و معاون او اضافه مي کنيم، واقعا نگران کننده است. من نگران هستم اين مسئله سبب ضعف در سياستهاي ما بويژه در امنيت ملي شود.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بولتون ، آمریکا ، تجربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار