جلالی ريیس پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اینکه محور اصلی جنگ های امروزی دانش و فناوری است، دفاع هم باید دانش محور و علمی باشد و براساس نظریه پردازی دانشگاه ها صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: حاضر  در محل؛ دکتر جلالی ريیس پدافند غیرعامل کشور گفت: امروزه تهدیدات از حالت طبیعی خارج شده و به صورت غیر طبیعی است که اصطلاح انسان ساخت معرفی می شوند، درآمده است و منشاء آن انسان است که با استفاده از علم و دانش وارد این عرصه می شود و به نوعی دانش محور است.

وی تصریح کرد:تسلط بر این دسته از تهدیدات نوعی پویایی علمی را می طلبد چرا که ذات آن علم است و دفاع در برابر آن مستلزم یک کار دائمی و همیشگی است، چون دانش دائما در حال تولید است.

جلالی اظهار داشت: اگر بخواهیم این چنین تهدیدات را مدیریت کنیم، لازم است فناوری ها را رصد کنیم و تکنولوژی فعال ترین عنصری است که این تهدیدها را کنترل می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در نظر دشمنان خود به خصوص آمریکا به عنوان یک سیستم پیچیده در نظر گرفته شده، بیان داشت: این نگاه به آنها گره هایی را برای خود طراحی و روی آن کار کنند که براین اساس اقتصاد، مسائل نظامی، رهبری و ارتباط رهبری و مردم جزء این گره ها هستند و اداره مردم و رهبری جامعه موضوع اساسی در نظر آنان است.وی با بیان اینکه محافل علمی و دانشگاهی هم به عنوان گره تلقی می شوند، افزود: این مدل جنگ بی قاعده جنگ بین دانشگاه هاست، چون در آن طرف دانشگاه ها جنگ را طراحی می کنند.

وي با اشاره به اینکه دشمنان رویکرد جدیدی را تحت عنوان جنگ بی قاعده در نظر دارند، عنوان کرد: دانشگاه ها باید در زمینه دفاع غیر عامل نظریه پردازی کنند و براساس پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی در مقابل این جنگ بی قاعده دفاع صورت پذیرد.وی متذکر شد؛ در دفاع غیرعامل باید هوشمند بوده و پدافند غیرعامل مهندسی داشته باشیم و بدانیم چگونه برنامه ها را به زیرساخت تبدیل کنیم و در حقیقت چگونه ایمن سازی کنیم.

جلالی گفت: پدافند غیرعامل باید برپایه علم و دانش باشد چرا که محور تهدیدات دانش و فناوری است بنابراین دفاع هم باید دانش محور و علمی باشد./ع2
برچسب ها: پدافند ، دانشگاه ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار