حجت الاسلام پناهیان در اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم (ص):

اخلاق تنها ناجی بشریت است

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به جایگاه پیامبراکرم (ص) در تکریم و ارتقای اخلاق در جامعه گفت: اخلاق تنها امری است که می‌تواند بشریت را نجات دهد و پیامبران نقش مهمی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران "حجت الاسلام پناهیان" در اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم که عصر امروز در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد به اهمیت اصل ولایت اشاره کرد و گفت: اصل ولایت از آن سو دارای اهمیت است که پذیرش آن نسبت به اصول دیگر سخت‌تر است و جدال اساسی مردم برسر این امر بوده است.

این استاد دانشگاه با طرح پرسشی به تمایز بین اعتقاد به خدا، معاد، ملتزم شدن به قرآن و دستورات عبادی اشاره کرد و گفت: در سوره "ابراهیم" یا در سوره "تغابن" به این پرسش با این مضمون پاسخ داده شده است که افراد درباره هدایت فردی همجنس با آنان سوال می‌کند و خداوند با اشاره به هدایت پیامبران به آنان پاسخ می‌دهد که این امر نشانگر اهمیت هدایت پیامبران برمردم است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به جایگاه والای پیامبر (ص)اظهار داشت: آخرین نقطه‌ای که انسان به امامت یک پیامبر ایمان می‌آورد قلب او است که اگر این امر یا این حس مهربانی در قلب او وجود نداشته باشد نمی‌تواند هدایت پیامبر را بپذیرد.

وی در پایان اظهار داشت:  باید از خود بپرسیم چرا در جوامعی که دم از اخلاق می زنند به پیامبر تهمت زده می شود یا اینکه چرا تاکنون بشریت نتوانسته است خود را از قیدو بند بی اخلاقی نجات دهد؛ این پرسش را اینگونه می توان پاسخ داد که بشریت تنها با اخلاق نجات پیدا می کند و پیامبران نقش عمده‌ای در اجرای این امر در جامعه دارند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اخلاق ، تنها ، ناجی ، بشریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار