امامي رضوي گفت: از دیدگاه سلامت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی یکی از شاخص های اصلی در ارتقای سلامت جامعه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومي منطقه 21،دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که مسئولیت اجتماعی حیطه های مختلفی دارد تصریح کرد:  قانون اساسی دولت را مسئول سلامت مردم تعیین کرده و به صورت عام دولت مسئول حوزه سلامت است ولی اینگونه نیست که دولت همه وظایف را خودش عهده دار شود .
وی اظهار کرد: حوزه بهداشت، حوزه حاکمیت کاملی است که طی سال های گذشته در حوزه شاخص های بهداشتی کارنامه موفقی در کشور و حتی منطقه ارائه کرده است. همچنین در حوزه مراقبتی و درمانی نیز از لحاظ تلاش، فعالیت ، سازماندهی و مدیریت ، وضعیت خوبی داشته ایم ولی در حوزه تامین منابع مالی کارنامه خوبی نداریم .
امامی رضوی درادامه با اشاره به این که یکی از مسئولیت های اجتماعی این دستگاه بر اساس قانون برنامه چهارم، کاهش پرداخت از جیب مردم به کمتر از 30 درصد هزینه ها بوده عنوان کرد که در حال حاضر این رقم بالای 50 درصد است که به دلیل کم بودن پرداختی های دولت برای هزینه های مردم و عدم مشارکت عادلانه در ارائه این مسئولیت اجتماعی موفق عمل نشده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در تامین منابع مالی باید حرکت از طرف جمعیت فقیر به غنی صورت پذیرد که در این راستا قانون برنامه پنجم به پرداخت 5 درصدی حقوق و دستمزد برای حق بیمه جهت درمان اشاره کرده است ولی تعیین 5 درصد برای درمان کم بوده و برای حقوق سقف گذاشته شده که محدود شدن منابع را در پی داشته و قانون باید در جهت اصلاح و تامین منابع کافی حرکت نماید.
 وی در پایان با بیان این که در صورت ارتقای اجرای تعهدات تامین سلامت و ارائه مسئولیت های اجتماعی، قطعا با کاهش هزینه ها مواجه خواهیم شد گفت: علاوه بر مسئولیت های اجتماعی کلی، آلوده نکردن محیط اطراف، عدم استفاده از خودرو برای تمیزی هوا و موارد مشابه از جمله مسئولیت های اجتماعی مهمی هستند که افراد جامعه باید به آن پایبند باشند .
شایان ذکر است مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 در راستای سیاستهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ترویج و الگوسازی فرهنگ مسئولیت اجتماعی میان   سازمان ها، موسسات، شرکت ها و واحدهای صنعتی در سطح ملی، اقدام به فعالیت آموزشی و اطلاع رسانی با همیاری رسانه های کشور نموده است و ضمن تقدیر از فعالیت جامعه ارتباط جمعی کشور در این راستا از دیدگاه، پیشنهادات و مقالات علمی و فرهنگی صاحبنظران و علاقمندان استقبال می نماید ./س
برچسب ها: سلامت ، اجتماعی ، مسئولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار