نشست مشترک اصناف و بازاریان، نماینده مردم شریف سلماس در مجلس، فرماندار محترم شهرستان سلماس و سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سلماس با حضور کارکنان مجمع امور صنفی و اتحادیه های تحت پوشش در محل دفتر نماینده شهرستان سلماس برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، آقای نوبخت سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سلماس در این جلسه گزارش مبسوطی از وضعیت بازار و مجمع امور صنفی و تاریخچه بازار سلماس و نقش بازاریان در طول انقلاب و جنگ تحمیلی و حضور همیشگی در صحنه های انقلاب مطالبی بیان نمودند.

نماینده مردم سلماس و رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن سخنرانی جامع از وضعیت کل بازار و اقتصاد ایران و منطقه در جمع اصناف و بازاریان سلماس افزود: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس تحول بزرگی در اقتصاد منطقه شمال غرب کشور ایجاد میشود .

علی اکبر آقایی گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در آینده نزدیک آغاز و فاز اول این طرح در 120 هکتار از زمین های سلماس اجرا میگردد .

منطقه ویژه اقتصادی سلماس به لحاظ قرار داشتن در شبکه حمل ونقل جاده ای و نزدیکی به راه آهن سراسری ایران به اروپا و گمرکات فعال آذربایجانغربی نقش مهمی در توسعه تجارت و بازرگانی خارجی منطقه خواهد داشت .منطقه وبژه اقتصادی سلماس در منطقه قره تپه واقع در مسیر ارتباطی سلماس خوی احداث میگردد که نزدیکترین مسیر ترانزیتی بین ایران و کشور های اروپایی و حوزه دریای مدیترانه میباشد .

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین از بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: با تفاهم نامه های که استانداران مرزی ایران و ترکیه اخیرا امضاء کرده اند مقرر شده این بازارچه های مرزی بزودی برای مرزنشینان سلماس بازگشایی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: راه دسترسی به بازارچه مرزی کوزه رش بطول 11 کیلومتر و با اختصاص مبلغ 100میلیارد ریال از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران زیر سازی و آسفالت شده است و آماده بهره برداری می باشد./س

برچسب ها: سلماس ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یه همشهری
۱۴:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
زیرت
Iran (Islamic Republic of)
nbv
۱۴:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
زیرت