فجر سی و یکم در آینه سیمرغ بلورین؛

"شمقدري":دستاوردهای درخشانی را در صورت با هم بودن شاهد خواهیم بود

رييس سازمان سينمايي گفت: دستاوردهای درخشانی را در صورت با هم بودن با وجود اختلاف نظرهای بسیار شاهد خواهیم بود

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته در قسمت دهم از سری برنامه های هفت ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی گفت: ذوق، شوق و استقبال مردم از فیلم های امسال قابل توجه بود و امیدوارم که در طول سال این استقبال ادامه پیدا کند و هم چنین با رخ ندادن اتفاقات و مشکلات بد تجربه سال گذشته تکرار نشود. 

وی ادامه داد: جشنواره سی و یکم فیلم فجر نقطه غطفی در سینما بود و در این دوره به استانداردهای برگزاری جشنواره جهانی نزدیک شدیم و علاوه بر آن به دلیل تنوع بی نظیر فیلم در این جشنواره داوری بسیار سخت می‌شود. 

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: فیلم اولی‌ها در این دوره نگاه بی نظیری داشتند و نسل اولی به مورد توجه واقع نشدن و کنار زدن پیشکسوت ها در این دوره معتقد بودند اما اگر سابقه درخشان افراد و پیشکسوتان کنار زدنی است ما تنها به افراد با استعداد با بارزتر کردن صحنه عمل راه دادیم. 

شمقدری عنوان کرد: اصرار خاصی بر روی نمایش دادن و ندادن تمام فیلم‌ها نداریم و تنها برگزیدن چند فیلم برای نمایش در جشنواره برای گسترش رونق سینما بود در همین تعداد هم سیاست های سازمان سینمایی دیده می‌شود. 

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: منظور از فیلم های فاخر صرف بودجه بسیار زیاد برای یک فیلم نیست و این جشنواره برای سینمای پرالتهاب سال گذشته فرصتی را برای همدلی فراهم کرد و تمام سعی ما در این دوره بر این بوده است تا هیئت انتخاب را فیلم سازان معتبری تشکیل دهند امیدواریم که با یک برنامه ریزی و سیاست کلان مدیران سینمایی به صورت بلند مدت انتخاب شوند تا سیاست‌ها مدام دچار تغییرات نشود. 

وی بیان کرد: همه هنرمندان به هم وابسته اند و ما حتی علی رغم داشتن نظرات متفاوت در صورت با هم بودن دستاوردهای درخشانی را شاهد خواهیم بود. 

شمقدری تصریح کرد: از صدا و سیما و تلویزیون برای پوشش جشنواره فیلم فجر متشکریم و امیدوارم که از این به بعد یک برنامه سینمایی با نام هفت به خاطر یک فوتبال خارجی به تعویق نیفتد چرا که این به معنای ترجیح دادن فوتبال به فرهنگ و هم چنین یک رویداد خارجی نسبت به رویداد داخلی است./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار