رئيس جمهور با بيان اينکه به زودي ماهواره ايران در مدار36 هزار کيلومتري زمين قرار خواهد گرفت گفت : ايران طي سالهاي اخير در حوزه هاي مختلف علم و فناوري رشد قابل توجهي داشته است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر محمود احمدي نژاد در مراسم 22 بهمن با بيان اينکه تعداد داروهاي نوترکيب قبل از دولت نهم 4 مورد بوده که امروز به 29 قلم رسيده است گفت : کشورمان در حوزه تکنولوژي جزو برترين کشورهاي جهان است .
 
وي با اشاره به اينکه ايران در حوزه سلولهاي بنيادي نيز رشد قابل توجهي داشته است افزود : براي اولين بار دانشمندان کشورمان موجود زنده به فضا پرتاپ کرده و زنده و سالم به زمين برگرداند که رشد قابل توجهي در اين حوزه است.
رئيس جمهور يادآور شد : اساتيد مي دانند که فرستادن موجود زنده به فضا و برگرداندن زنده آن رشد قابل توجهي در کشور است و با توجه به اينکه دستگاه پرتاپ کننده ، محفظه نگهدارنده ، سيستم ارتباطي دستگاه و زمين و همچنين سکوي پرتاپ توسط اساتيد داخلي ساخته شده اند نشان از رشد علم هوا و فضا در کشور دارد.
 
وي با اشاره به رونمايي از هواپيماي پيشرفته که توسط دانشمندان داخلي ساخته شده است اظهار کرد : اين هواپيماي پيشرفته که به بمب افکن هاي پيشرفته دنيا مجهز است توجه کل دنيا را به خود جلب کرده است .
 
احمدي ن‍ژاد با بيان اينکه در ساخت و پرتاپ ماهواره جزو چند کشور محدوددنيا هستيم که همه چرخه آن را خودمان داخل کشور ساخته ، هدايت و پرتاپ مي کنيم يادآور شد : به زودي ماهواره ايران در مدار 36 هزار کيلومتر قرار خواهد گرفته و از آسمان پيام هاي صلح و دوستي را براي تمام بشريت ارسال خواهد کرد ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار