طی ده سال اخیر صنایع داروسازی ایران همزمان با رشد تغییرات الگوهای جهان به سمت تولید فرآورده های بایو تکنولوژی رفته اند.

دکتر بابک مصباحی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان این که در سال های پس از انقلاب اسلامی پیشرفتهای مطلوبی را در عرصه دارویی کشور مشاهده می‌کنیم به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در تولید داروهای نانو، بایو تکنولوژیک، فرآورده های ضد سرطان و داروهای ms صنایع دارویی داخل کشور تولیدات مطلوبی را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های داخلی ما موفق به تولید داروی ms شده اند اظهار داشت: فرمولی که برای تهیه این دارو به کار گرفته شده جزو آخرین پروتکل درمانی است که مراحل بالینی خود را گذرانده و مجوز ورود به بازار دارویی را دریافت کرده است.

این دکتر داروسازی با اشاره به رونمایی آسپرین و ویتامین ث گیاهی در هفته گذشته بیان داشت: در ده سال اخیر  همزمان با رشد تغییرات الگوهای جهان به سمت فرآورده های بایوتکنولوژی ، ایران نیز همپای دنیا این جهش، سرعت و تغییر را داشته که نشان از پیشرفت صنایع داروسازی ما دارد.

دکتر مصباحی با تاکید بر اینکه محققان صنایع دارویی ایران همپای آخرین پیشرفت های علمی دنیا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند خاطرنشان کرد: چنانچه حمایت بیشتری از محققان انجام شود سرعت انجام تحقیقات علمی نیز افزایش یافته و شاهد دستاوردهای بیشتری در عرصه دارویی ایران خواهیم بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.