عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه پيش‌فروش سكه نقدينگي سرگردان موجود در كشور را كاهش مي‌دهد، گفت: اين اقدام از اين جهت که نقدينگي سرگردان کاهش پيدا مي‌کند و به بخشي از پروژه‌ها منابع مالي تزريق مي‌شود، اقدام ارزشمندي است اما بايد دولت در پيش‌فروش سکه توجه داشته باشد که خودش باعث علت گراني و افزايش قيمت آن نشود.

ايرج نديمي نماينده مردم  لاهيجان و سياهكل در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح پيش‌فروش سکه تا پايان سال گفت: بانک‌مرکزي درصدد است با اين اقدام بخشي از نقدينگي مردم را جمع‌آوري و بخشي از منابع مالي مورد نياز پروژه‌ها را تامين کند.

وي در ادامه افزود: اين اقدام از اين جهت که نقدينگي سرگردان کاهش پيدا مي‌کند و به  بخشي از پروژه‌ها منابع مالي تزريق مي‌شود، اقدام ارزشمندي است، اما بايد دولت در پيش‌فروش سکه توجه داشته باشد که خودش باعث علت گراني و افزايش قيمت آن نشود و از طرف ديگر نيز سرمايه‌هاي جمع شده را در راه درستي سرمايه‌گذاري کنند.

گفتنی است رئیس‌کل بانک‌مرکزی با اعلام پیش‌فروش دور جدید سکه تا پایان سال عنوان كرده است پس از تایید دولت و ارائه مجوز، پیش‌فروش جدید سکه با شرایط جدید و قیمت‌های مصوب آغاز خواهد شد.

 همچنين بانک‌مرکزی در این مورد ادعا كرده است که با اجرای این طرح قیمت سکه تا ۲۰درصد کاهش خواهد یافت.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: بانک ، سکه ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار