نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید در پرداخت سهم پتروشیمی اردبیل از صندوق توسعه ملی تعلل و تاخیر ایجاد کند، چرا که این امر خوشایند مردم استان اردبیل نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد افزود: ما در نشستی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم وضعیت تعطیلی واحدهای تولیدی استان که حدود 50 درصد این واحدها در شهرک‌های صنعتی را شامل می‌شود، در میان گذاشتیم و وزیر صنعت، معدن و تجارت در حل مشکلات سرمایه در گردش این واحدها و کارگری قول مساعد داده است.

وی گفت: اگر ما مخالف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم، به دلیل آن است که منبع آن مشخص نشده و از اجرای مرحله اول سهم تولید هنوز به صورت کامل پرداخت نشده و بهترین راهکار در دور زدن تحریم‌ها نیز تقویت تولید و بخش صنعت است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین افزود: اگر تولید تقویت شود و ما بتوانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم، قطعاً نرخ بیکاری نیز کاهش می‌یابد که در این یاب بهتر است دولت بیش از گذشته به فعال کردن واحدها اقدام کند و اجازه ندهند تعطیلی واحدهای صنعتی به بیکاری بیشتر دامن بزند.

افضلی‌فرد با اشاره به ترکیب سرمایه‌گذاری پتروشیمی اردبیل در قالب هیئت مدیره بانک توسعه صادرات و همچنین بانک ملی گفت: قرار شده است 750 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در این زمینه پرداخت شود که به دلایل مختلف صندوق توسعه ملی از پرداخت این تسهیلات طفره می‌رود که در مکاتباتی که با مسئولان و رایزنی با مدیران بازرسی داشتیم، قرار شد این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود تا سه سال آینده پتروشیمی اردبیل به ثمر نشسته و برای 3 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم آید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.