حضور پررنگ شرکت های آسیایی و اروپایی در نمایشگاه انرژی کیش را می توان به عنوان یک شاخص در بی اهمیتی تحریم های امریکا دانست.

نهمین نمایشگاه انرژی کیش که هر ساله با مشارکت بخش های خصوصی و دولتی در این حوزه برگزار می شود، امسال نیز با وجود تحریم ها پرشور تر از هر سال برگزار شد .

این نمایشگاه با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت نفت، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و سندیکای صنعت برق در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شده است.

در این نمایشگاه که حدود صد شرکت داخلی با آخرین دستاورد های خود در آن شرکت کرده بودند باعث بهت و تعجب بازدیدکنندگان خارجی از این نمایشگاه شدند .

البته در این نمایشگاه با وجود تحریم بین المللی جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگ شرکت های آسیایی و اروپایی را می توان به عنوان شاخصی در بی اهمیتی تحریم های بین المللی دانست.

این نمایشگاه در روز 16 بهمن ماه با حضور مشاور وزیر نفت آقای میر محمد صادقی افتتاح گردید، ایشان ضمن ابراز خوشحالی از حضور شرکت های زیاد ایرانی در نمایشگاه تخصصی انرژی، این مهم را از توجه بخش خصوصی به تولید ملی دانستند ایشان همچنین افزودند تجربه های بدست آمده از دوران انقلاب خصوصا دوران جنگ و دفاع مقدس نشان می دهد که ما در شرایط سخت می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

 شرکت نفت سپاهان را می توان از جمله شرکت هایی دانست که دارای نقش و حضور پر رنگی در این نمایشگاه بود، این شرکت ضمن افتتاح سیستم پیامک رایگان خود، از بومی سازی فیلتر های پالایشگاه روغن خبر داد، که ضمن جلوگیری از خروج ارز در کشور، می تواند ایران را به طور کامل از محصولات شرکت های خارجی بی نیاز کند.

شرکت مپنا، پشم سنگ ایران، پمپ های صنعتی ایران و صنایع وابسته به صنایع دفاع از دیگر غرفه های بودند که اخرین دستاورد های خود را در حوزه انرژی به نمایش گذاشته بودند.

بسیاری از شرکت کننده های خارجی توانایی صنایع شهید زین الدین و قرارگاه خاتم اوصیاء (شرکت های وابسته به صنایع دفاع) را در حد مطلوب و پیشرفته ارزیابی کردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار