مقامهای ونزوئلا در بازرسی از زندان اوریبانا در شمال شرقی این کشور آمریکای جنوبی 106 قبضه سلاح گرم و هشت هزار و 568 فشنگ از زندانیان کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال پست ایرس وارا وزیر امور زندانبانیان ونزوئلا با اعلام این خبر به رسانه ها گفت : این سلاح ها پس از شورش زندانیان و بروز درگیری میان آنها و مأموران امنیتی در اواخر ماه گذشته اتفاق افتاده بود کشف شد شمار جان باختگان این شورش 58 زندانی اعلام شده بود که هویت همه آنها مشخص و اجساد آنان به خانواده هایشان تحویل داده شد.

در ادامه این گزارش آمده است که پس از این رسوایی این زندان برای همیشه تعطیل و زندانیان آن به سایر ندامتگاه های ونزوئلا انتقال داده اند.

علت این شورش پس از بررسی های گسترده به نقل از خبرگزاری تحریک زندانیان از سوی رسانه ها صورت گرفته بود زیرا آنها پس از دیدن تصاویر تانک ها به این نتیجه رسیدند که دولت قصد تصرف زندان را دارد حال آنکه زندانبانان و پلیس محلی در حال آماده کردن برنامه ای برای بازرسی از زندان بودند.

بنابر گزارش های به دست آمده به نقل از این خبرگزاری سازمان ملل متحد از این حادثه ابراز تأسف کرده و او دولت ونزوئلا خواسته که با رسیدگی به وضع ندامتگاه ها در حل و فصل پرونده های دادگاه و انجام تدابیر پیشگیرانه از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کند.

گفتنی است، این اولین بار نیست که ونزوئلا گرفتار بحران زندانبانی می شود پیش از این در خرداد سال گذشته نیز ندامتگاه ال رودئو در نزدیکی کاراکاس به مدت یک ماه شاهد شورش زندانیان بود که س از دخالت نیروهای دولتی دست کم 20 نفر در جریان آن جان باختند./ف

برچسب ها: اسلحه ، زندان ، زندانبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار