حاشیه برنامه سینمايی "هفت"؛

درستکار: اظهار نظر "فخیم زاده" و "دری" خنده دار است/فهیم: انتقاد "شمقدری" از عملکرد خود عجیب است

انتقاد مدیران در هنگام برگزاری جشنواره از عملکرد خود بسیار عجیب است.

به گزارش خبرگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران شب گذشته برنامه سینمایی "هفت" با اجرای "محمود گبرلو" از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
"محمد تقی فهیم"، "رضا درستکار" و "شهاب اسفندیاری" منتقدان سینما از مهمانان برنامه این هفته "هفت" بودند که به تحلیل و ارزشیابی جشنواره سی و یکم پرداختند.
"محمد تقی فهیم" در ابتدا گفت: در سینما که خود مدیران و دست اندرکاران آن اذعان دولتی داریم عجیب است که در چند سال گذشته مدیران در هنگام برگزاری جشنواره به انتقاد از عملکرد خودشان می‌پردازند.
وی افزود: افرادی به مانند "شمقدری" که اظهار می کنند فیلم در مورد انقلاب نداشتیم هنگامی که 90 درصد بودجه سینما را شما می‌دهید چطور می‌توانید فیلمی درباره انقلاب نسازید.
وی ادامه  داد: چرا در این جشنواره از 100 فیلم انتخابی یک فیلم شاد و کمدی وجود نداشت و تمامی آثار تلخ و گزنده بود.

*درستکار: ترکیب هیئت داوران نادرست بود
"فهیم" تصریح کرد: وقتی ما نیاز به امید و سرگرمی داریم چرا با مدیریت خود چند اثر کمدي و شاد نداریم.
وی در خصوص هیئت داوران اظهار داشت: با گزینش های خود و هیئت داوران می‌توانستیم در این جشنواره فجری بهتر و بدون چالش تر داشته باشیم چرا باید اعضای هیئت داوران ما 7 نفر از کارگردانان سینما باشند.
"درستکار" بیان کرد: ترکیب هیئت داوران جشنواره سی ویکم نادرست بود چرا که خیلی خشک و دستوری به فیلم ها نگاه کردند.
وی در خصوص اظهار نظر "فخیم زاده" و "دری" در برنامه هفت در خصوص فیلم ها عنوان کرد: داوران حق ندارند راجع به "هیس دخترها فریاد نمی زنند" و "حوض نقاشی" هر چه که دلشان می‌ خواهند بگویند.
وی ادامه داد: هیچ یک از آثار این کارگردانان مثل "کلاه پهلوی"، "مختارنامه" واقعی و عینی نیست ایرادهای وارده آنها به این دو اثر خنده دار است.
"درستکار" در خصوص اظهار نظر فخیم زاده مبنی بر اینکه سینما نباید دولتی باشد، تصریح کرد: کدام یک از آثار امام علی، کلاه پهلوی و مختارنامه در بخش خصوصی ساخته شده اینکه خودمان را مبرا از دولت بدانیم به واقع خنده دار است.
"درستکار" اظهار داشت: مسئله صیانت از سینما فروشی و تماشاگر نیست سایز سینما را در حال حاضر کوچک کردند و به سمت تله فیلم برده اند و آثار از اصالت تهی شده است.
"شهاب اسفندیاری" در ادامه عنوان کرد: درخشش جشنواره امسال محصول یک عده جوانهایی بود که درخشیدند اینها بعضاً تهرانی نبود.
وی افزود: در خشش جوانها به عنوان یک کار متمایز بسیار بزرگ بود و نشان از آن دارد که اینها طلیعه دار این سینما هستند و هنوز سینما زنده است

اسفندیاری: "استرداد" بدلیل ضعف محتوایی سوال برانگیز است
"اسفندیاری" اظهارداشت: با وجود این جوانان با وجود سرمایه گذاری درست می‌توان به آینده سینمای ایران امیدوار بود.
وی افزود: یکی از ضعف های بزرگ جشنواره این است که بودجه های آن صرف کارهای بی اساس می شود برخی آثار در جشنواره دیده می شود که اصلا چرا اینها ساخته شده است به مانند استرداد که از جهت محتوایی بسیار سوال برانگیز است.
"فهیم" عنوان کرد: حضور جوانان و فیلم اولی ها نشان از امیدواری بود که برخلاف دوره های گذشته این افراد فیلم های خود را با دغدغه های شخصی خود ساخته و به دنبال موج نرفته بودند.
وی ادامه داد: فیلم "تنهای تنهای تنها" اثر شیرینی بود که داوران به آن توجه نکردند.
"فهیم" اظهار داشت: سینمایی که امسال در جشنواره دیدیم به دلیل ترس مدیران از ریسمان سیاه و سفید به چاهی بزرگ افتاده اند که خروجی آنها آثاری کم تاثیر است و قالب آثار امید هم نمی‌آفریدند.
"فهیم" خاطرنشان کرد: با توجه به آثار جشنواره امسال در سال 92 فیلم های پرفروش خواهیم داشت و تنها رسوایی، دربند، گناهکاران، و هیس دخترها فریاد نمی زنند در گیشه تا حدی موفق خواهند بود.
گفتنی است، برنامه سینمایی هفت، با بررسی مسائل روز سینمایا یران با اجرای محمود گبرلو و تهیه کنندگی علی قانع هر هفته جمعه شب ها ازشبکه سه سیما به روی آنتن می رود./ي2
برچسب ها: برنامه ، هفت ، فخیم زاده ، دری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار