اداره کل استاندارد استان اصفهان اعلام کرد: ایران فقط به کالاهایی مجوز صادرات می دهد که مطابق استاندارد ها تولید شده باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابر اعلام روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان پیرو مشکلات مشاهده شده در صادرات کالا بین دو کشور ایران و عراق ، هیأتی از سازمان ملی استاندارد ایران جهت مذاکره با مسئولان سازمان استاندارد مرکزی و کنترل کیفیت عراق و اقلیم کردستان به آن کشور عزیمت کردو ضمن بحث و تبادل نظر توافقاتی در راستای صادرات محصولات استاندارد و رعایت ضوابط مربوطه صورت قرار گرفت .

بر اساس این گزارش به اعتقاد مصرف کنندگان عراقی ، کالاهای ایرانی در زمره محصولات درجه یک می باشند لیکن در برخی موارد مشاهده گردیده است که بعضی از کالاهای صادراتی به کشور عراق از کیفیت مطلوبی به لحاظ محتوا و بسته بندی برخوردار نمی باشد .

در همین خصوص ، توافق شده است که به دلیل اینکه کیفیت بعضی از انواع سیمان های ایرانی با خاک عراق که حاوی مقداتر زیادی سولفات می باشد سازگار نبوده ، ایران فقط به محوله هایی اجازه صدور دهد که مطابق با استاندارد کشور عراق بوده و اصطلاحاً در رده سیمان های مقاوم ( مُقاوِمٌ لِلأملاح ) می باشند .

به گزارش روابط عمومی استاندارد استان اصفهان در این مورد بخصوص متاسفانه کیفیت محصولات صادر شده برخی شرکت های ایرانی مغایر با استانداردها بوده و در فهرست ممنوعه قرار گرفته اند ، بعنوان مثال حداقل طول آجرهای ساختمانی برابر استاندارد عراق 24 سانتی متر می باشد که متأسفانه برخی از آجرهای صادره از ایران با این معیار و درخصوص مقاومت و جذب رطوبت مغایرت داشته ؛ لذا شرکت های مذکور جهت استمرار صادرات خود باید به سازمان استاندارد عراق تعهد رعایت استاندارد سپرده و تنها پس از احراز مطابقت کیفیت با استانداردها از فهرست ممنوعه خارج خواهند شد .

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان : بنا به دلائل اقلیمی و آب و هوای گرم عراق و مشکلات موجود در تامین برق مورد نیاز ، سردخانه های این کشور تصمیم گرفته اند در آینده با ورود کالاهایی موافقت نمایند که تنها یک چهارم زمان اعتبار آن ها سپری شده و سه چهارم زمان مذکور را دارا می باشند .

این گزارش حاکی است:اطلاعات و مشخصات کالاهای مورد تایید سازمان استاندارد عراق که از طریق شرکت بیرووریتاس به زبان انگلیسی و عربی در اختیار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است جهت استفاده و بهره برداری تولید کنندگان و صادر کنندگان داخلی بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان اصفهان به نشانی www.isirisf.ir قرار گرفته است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.