بسیاری از املاک مسکن و مستغلات در مناطق ساحلی اسپانیا، به دو زبان اسپانیایی و روسی آگهی پخش می کنند و بسیاری از این آژانسها، کارکنان روسی به خدمت گرفته اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی در اروپا تاثیرات زیادی روی کشورهای مختلف این قاره گذاشته است و هر کدام از آنها تلاش دارند با استفاده از ترفندهای مختلف، خود را از این ورطه بیرون بکشند که اسپانیا راه حل خانه را در نظر گرفته است.

مشکل اصلی در بازار مسکن اسپانیا این است که شهروندان اسپانیایی خودشان دیگر قادر به کسب اعتبار مالی نیستند و با توجه به اینکه یک میلیون مسکن خالی در اسپانیا وجود دارد، در چنین شرایطی دولت از سرمایه گذاران خارجی استقبال کرده است.

با این اوصاف، یکی از پیامدهای بحران مسکن در اسپانیا حضور شمار فزاینده ای از سرمایه گذاران خارجی بویژه روسی در بازار مسکن این کشور است و در مناطق ساحلی اسپانیا شمار فزاینده از روسهای قشر متوسط به خرید خانه های نو با قیمت پایین روی آورده اند.

بسیاری از املاک مسکن و مستغلات در مناطق ساحلی اسپانیا، به دو زبان اسپانیایی و روسی آگهی پخش می کنند و بسیاری از این آژانسها، کارکنان روسی به خدمت گرفته اند. بر اساس آمار دولتی، روسها از ژانویه تا سپتامبر 2012 بیش از 2500 ملک در اسپانیا خریداری کردند و به مهترین سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن اسپانیا تبدیل شده اند.

با توجه به اینکه بر اساس قوانین جدید، اتباع خارجی که بیش از 160 هزار یورو در مسکن سرمایه گذاری کنند کارت اقامت به دست می آورند، بسیاری از سرمایه گذاران روسی به امید مهاجرت چنین سرمایه گذاریهایی می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار