رقابت بر سر اکران فیلم های سینمایی نوروزی در حالی این روزها اوج گرفته که عده‌ی بیشماری از فیلم های سینمایی در حال اکران این روزها بر روی پرده های سینمایی در آتش بی توجهی مسئولان سوختند.

به گزارش خبرنگار  حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در حالی که سینما  سی و یکمین جشنواره   بین المللی فیلم فجر خود را به پایان رسانده است اما گویا پس از اکران فیلم های جشنواره ای دوباره به سراغ فیلم های سینمایی گذشته خود رفته است.
فیلم های سینمایی بی شماری  که فرصت اکران پیدا نکرده اند وامروز بدون هیچ چشم داشتی به بازگشت سرمایه، جذب مخاطب و فروش بر پرده نقره ای رنگ سالن های سینمایی جای گرفته اند.
شاید اکران 12 فیلم سینمایی موضوع چندان تعجب برانگیزی نباشد اما برای کشوری که تعداد سالن های سینمایی آن حتی به اندازه فیلم های تولیدی‌اش در طول سال نیست موضوع کمی پیچیده تر می شود.
ماه پایان سال فصلی که فیلمسازان از آنان به عنوان  فصل مرده اکران فیلم ها یاد می کنند در حالی که فیلم های سینمایی مان با توجه به  تعداد زیاد،  تنوع محتوا امروز باید بیشترین فروش و مخاطب را داشته باشند اما برعکس کم ترین مخاطب و فروش را دارند و عده ای از فیلمسازان از این گله مند هستند که هیچ قانونی وجود ندارد، عدالت در اکران فیلم های سینمایی رعایت نشود زیرا درست نیست فیلمی سه ماه اکران شود و فیلمی دیگر به اندازه انگشتان یک دست سالن سینمایی برای اکران و عرضه خود به مخاطب داشته باشد.
با اینکه هنوز کسی به فکر وضعیت آشفته و بی مخاطبی امروز سالن های سینمایی نیست، نگاه تمامی اهالی رسانه و فیلم سازان معطوف به اکران فیلم های نوروزی است گر چه نمی‌توانیم فکری به حال ضرر و زیان فیلم های امروز درحال اکران بکنیم اما دعا می کنیم در سال جدید که اکران فیلم های نوروزی دچار مشکل نشده و با فروش و استقبال مخاطب روبرو شوند،همان طور که سالیان گذشته نیز اکران نوروزی با استقبال مخاطب روبرو شده است ./ص

گزارش : مهدیس  مستعد
برچسب ها: سینما ، اکران ، نوروز ، برنامه ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.